שיתוף
תגובות
חדשות » רשות המעברים: גידול בהיקף הסחורות ואירועי הביטחון
מסכמים שנה
שר הביטחון גנץ: "נמשיך לחזק את הכלכלה הישראלית והפלסטינית, כל זאת, לצד הקפדה על הביטחון". צפו בתיעוד ממקצת אירועי הביטחון בשנה האחרונה
מעבר כרם שלום. אילוסטרציה | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק
אירועי האלימות מצד המחבלים במעברים |
צילום: רשות המעברים

רשות המעברים במשרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים מסכמים את שנת 2021: על פי הנתונים שמפרסמת הבוקר רשות המעברים עולה כי בשנת 2021 חל גידול בהיקף התנועות והסחורות במעברים ביהודה ושומרון ורצועת עזה, אולם במקביל לכך חל גם עלייה באירועי הביטחון.

בשנת 2021 נרשמו 13.5 מיליון תנועות במעברים של פלסטינים שנכנסו משטחי יהודה ושומרון לישראל בשנת 2021 לטובת עבודה, מסחר, טיפולים רפואיים וסיוע הומניטרי. מדובר בגידול של 23% וממוצע של 60-70 אלף בני אדם שנכנסו לישראל דרך המעברים בכל יום. נוסף על-כך, במהלך שנת 2021 עברו דרך מעברי יהודה ושומרון של רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון עשרות משלחות דיפלומטיות שתואמו ע"י היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

לצד גידול התנועות במעברים נרשמה גם עלייה חדה בהפרות הסדר במעברים: 170 אירועים, כמעט פי ארבעה מהתקופה המקבילה אשתקד. גידול נרשם גם בסיכול ניסיונות הברחה של אמל"ח חם (כלי נשק) וקר (סכינים ודוקרנים): 491 ניסיונות הברחה סוכלו בשנת 2021, למעלה מפי-2 מהתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן נרשמו 712 ניסיונות הסתננות לישראל בתיעוד מזויף (פי 2 ביחס לשנת 2020). כתוצאה מהעלייה באירועים הביטחוניים, שהגיעה לשיאה בפיגוע הדריסה במעבר תאנים, בחודש שעבר, בוצעו התאמות ועיבוי של אמצעי המיגון השונים.

בשנת 2021 נרשמו במעבר ארז כ-88 אלף תנועות מהרצועה לישראל של סוחרים עזתים, גידול של 43% לעומת שנת 2020, זאת, בין השאר עקב הגדלת מכסת הסוחרים שרשאים להיכנס לישראל. בתוך כך, בשנת 2021 הנפיקה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים היתרי מסחר בישראל עבור כ-10,000 סוחרים עזתים, כאשר בשיא העומס בימי ראשון עוברים בממוצע 2,700 סוחרים דרך מעבר ארז.

 במעבר הסחורות כרם שלום שבדרום רצועת עזה חלה בשנת 2021 עלייה של כ-30% בהיקף היבוא מרצועת עזה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד – כ-8,200 משאיות של סחורות נכנסו מרצועת עזה לישראל ולשטחי יהודה ושומרון. כמו כן, כ-104 אלף משאיות של סחורות, מזון, ציוד רפואי, דלקים וגז נכנסו בשנת 2021 מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

 תנועת הסחורות בין ישראל לשטחי יהודה ושומרון גדלה ב-10%, כחצי מיליון תנועות משאיות, בעיקר בתחום האגרגטים וחומרי הבנייה מאיו"ש לישראל.

עקב התפרצות נגיף קורונה ברחבי העולם, הובילו אנשי יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים יחד עם משרד הביטחון מבצע חיסונים רחב היקף לאוכלוסיית העובדים הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון שנכנסים לעבודה בישראל. מעל 150 אלף פלסטינים חוסנו במסגרת המבצע במעברים – מה שתרם רבות למאבק הגלובלי למיגור התפרצות המגיפה והחזרה לחיים לצד הנגיף.

שר הביטחון בני גנץ: "נמשיך לחזק את הכלכלה הישראלית והפלסטינית ולסייע לאזרחים ברשות הפלסטינית וברצועת עזה – זהו אינטרס אזרחי, ביטחוני ומדיני ראשון במעלה של מדינת ישראל. כל זאת, לצד הקפדה על הביטחון, ותיאום עם הרשות הפלסטינית. העלייה המשמעותית בתנועת הסחורות והאנשים משקפת את האינטרס המשותף בשמירה על השקט. אני מבקש להודות לאנשי רשות המעברים, מתפ"ש ולכוחות צה"ל, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, שמובילים את הפעילות לאורך כל השנה, תוך שמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל ומניעת פיגועים, ושימוש בטכנולוגיה חדישה לשיפור וייעול התהליכים. נמשיך לחזק ולהעצים את המגמות גם בשנה הבאה, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים