שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » רשם העמותות מבקש לפרק את 'המודיע'
התנכלות מכוונת?
שבוע לאחר שנכנס חזיתית בועדת הרבנים לענייני תקשורת וביקש לסגור את העמותה המפקחת על הקומה הכשרה, הבוקר מתברר כי אין זו העמותה היחידה שבכוונתו לסגור
בטאון אגודת ישראל "המודיע" | צילום: אקסיומה

רשם העמותות 'מתלבש' על עמותה חרדית נוספת: לאחר שהגיש בשבוע שעבר בקשה לפרק את עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת, הגוף המפקח על כשרות קומת הסלולר הכשרה, הבוקר הגיע תורה של העמותה המנהלת את ביטאון אגודת ישראל 'המודיע'.

ל'בחזית' נודע, כי הבוקר הגיש רשם העמותות בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד עמותת הסתדרות אגודת ישראל, הוועד הפועל שהפעילה את עיתון 'המודיע', בעקבות מה שמגדירים במשרד המשפטים "ליקויים חמורים בהתנהלות העמותה".

בבקשת הפירוק טען רשם העמותות, כי במשך תקופה ארוכה התעלמה העמותה מדרישות חוזרות של הרשם להמציא דוחות מאוחדים עם חברת הבת, עיתון 'המודיע'. בנוסף, מבדיקת הרשם עלה, כי היא העבירה את מניות עיתון המודיע ללא תמורה למנכ"ל העיתון (חבר עמותה ומורשה חתימה בה) ולמחותנו חיים שכטר.

טענות הרשם נגד העמותה הן, כי "קיים חשש כבד שהסיבה להתעלמות העמותה במשך שנים מפניות הרשם, הייתה למנוע מהרשם אפשרות לפקח על כלל פעילות העמותה ועל קשריה עם חברת הבת". זאת, על מנת לחמוק לכאורה מלהגיש דוחות מאוחדים ועל מנת להבריח מניות חברת המודיע לגורמים פרטיים, בהם חבר עמותה ומורשה חתימה בה, המשמש בתפקיד מנכ"ל העיתון, "תוך הסתרת התנהלותה החמורה של העמותה מהרשם ומהציבור", כלשון הודעת משרד המשפטים.

עו"ד אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים, מסר הבוקר כי "לאחר שיח ארוך וממושך עם העמותה הגענו לכלל מסקנה, כי אין בידנו לקבל את הסברי העמותה באשר לדרך התנהלותה. אנו פועלים ונמשיך לפעול ללא לאות על מנת למצות את הדין עם עמותות המתנהלות שלא כדין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים