שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רשת ביג פתחה את החנויות בניגוד לחוק
עבריינים
מאות חנויות נפתחו הבוקר בליווי קמפיין המעודד את הפרת ההנחיות, אך לא חולקו דו"חות. רוב אישי הציבור שותקים, גנץ כתב אמש: "מבין את המצוקה, ישראל היא מדינת חוק"
אחד ממתחמי הקניות 'ביג' | צילום: קבוצת 'ביג'

רבים מהחנויות במרכזי הקניות הפתוחים של רשת ביג נפתחו הבוקר (ראשון) בניגוד להנחיות. רוב החנויות נפתחו במתכונת של טייק אווי, כשבכניסה לחנויות הבגדים הוצב דלפק ממנו ניתן לאסף את ההזמנות שבוצעו דרך הטלפון או בדלפק עצמו. למרות הפרת החוק, הפקחים שהגיעו למקום לא חילקו דוחות בטענה כי הלקוחות לא נכנסו לחנויות.

בביג קריות, לדוגמה, נפתחו יותר מ-80% מהחנויות, כאשר בין היתר פועלות הרשתות שקם אלקטריק, אופטיקה הלפרין, מחסני מזון, מחסני חשמל, עולם של חיות, בורגר ראנץ, ארומה, פיצה האט וכן חנויות בגדים כמו פוקס, קסטרו, רנואר וקרייזי ליין.

מפורום ראשי המסחר בישראל נמסר: "החנויות במרחב הפתוח ובמרכזי הקניות הפתוחים של "ביג", "מליסרון", "צים" ועוד נפתחו הבוקר כהרגלן. כ-75% מסך החנויות במרכזים עובדות במתווה פתיחה מלא או במתכונת איסוף מהסניף, בהתאם לשיקולן. למרות שמדובר בתחילתו של יום המסחר החלש בשבוע, נרשמת תנועת קונים ערה. הכל נעשה תוך הקפדה על הנחיות הקורונה, בזמן שתנועת המבקרים והקונים מבוקרת".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, התייחס להימשכות הסגר על המסחר: "מספר החולים לא ירד משמעותית למרות הסגר ומספר העסקים הגוססים נוסק". אמיתי אומר כי "הגיע הזמן לפתוח את המשק על פי הרמזור וכללי התו הסגול. העסקים אחראים וחפצי חיים, אחרת המגיפה הכלכלית תמשיך להתפשט ושום חיסון כבר לא יציל אותה".

מנכ"ל ביג חי גאליס הודיע במכתב לשוכרים כי מבחינת הרשת, תתאפשר פתיחת חנויות, וכי הם יידרשו לשלם שכר דירה ודמי ניהול מלאים, בהתאם לחוזה השכירות. במכתב ששלח גאליס לעובדיו, כתב כי כיוון שלאורך המשבר לא התקבלה תמיכה מאף גורם ממשלתי, הם נאלצו לעשות זאת עבור השוכרים שלהם ובכך ויתרו על יותר מ-100 מיליון ש"ח.

גאליס יצא נגד משרד הבריאות שלטענתו "מנפנף בנתונים סלקטיביים כדי לקדם את האג'נדה ההיסטרית שלו לסגר ללא גבולות. בפועל, אין כל סגר ברחובות ואין אכיפה איפה שצריך, כפי שראינו כולנו השבוע. בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה בעולם המסחר ובבעלי העסקים, זאת למרות שברור וידוע פי שהוכח באופן חד-משמעי מהפארסה שנקראה 'ריסון מהודק', שההדבקה בחנויות מועטה וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ כתב אמש בטוויטר כי "‏שמעתי על יוזמות לפתיחת חנויות ומרכזי מסחר בניגוד להנחיות ולחוק. אני מבין היטב את המצוקה הכלכלית של מאות אלפי בעלי עסקים ועובדים, ומבטיח שנעשה הכל כדי לסייע לכם. לצד זאת, ישראל היא מדינת חוק וכולם צריכים לציית להנחיות".

"‏אנחנו מחויבים לסייע ולהביא פתרונות. בכוונתי לפעול להצגת מתווה אחראי לפתיחת המסחר באופן מדורג שלא יפגע בבריאות הציבור כבר בישיבת הממשלה הקרובה כפי שסוכם. אנחנו מתמודדים עם מחלה קשה שגובה חיי אדם ופוגעת אנושות בכלכלה. רק ביחד נצא ממנה", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים