שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » רשת הדור החמישי בסלולר הושקה בישראל
סוף סוף
משרד התקשורת העניק למספר חברות סלולר ישראליות רישיון להפעיל את רשת ה5G בישראל • חברות פלאפון ופרטנר כבר מציעות חבילות סלולר מוזלות שמתבססות על הרשת החדשה
רשתות סלולריות דור 5 | צילום: 24Novembers, שאטרסטוק

לאחר ציפייה ארוכה, ובאיחור ניכר מרוב המדינות המפותחות בעולם, העניק אמש משרד התקשורת לחברות הסלולר רישיון להפעיל את רשת 5G, שצפויה להיות התשתית של הדור הבא של התקשורת.

רשת הדור החמישי אמורה לאפשר למדינת ישראל להתקדם צעד ענק אל עבר קידמה טכנולוגית רחבה, כאשר הרשת מתאפיינת במהירויות עצומות וביכולת לספק תשתית לנהיגה אוטונומית, רפואה מרחוק, משחקי מחשב אונליין ועוד רבים אחרים.

החברות המתמודדות על הפעלת רשתות 5G: קבוצת סלקום, גולן טלקום ואקספון, קבוצת פרטנר והוט מובייל ופלאפון שמתמודדת לבדה. החברות התמודדו בתחרות על המחירים עבור הרישיונות לתדרים שישמשו לרשת ה-5G.

לאחר ההכרזה אמש של משרד התקשורת, על כך שניתנו הרישיונות לחברות הסלולר, מיהרו בחברות השונות להכריז על מבצעי המחר הקשורים לרשת החדשה. כך למשל, בחברת פלאפון הודיעו כי הם משיקים את 'פלאפון +' וכי "בכפוף לקבלת התדר, יוכלו לקוחות פלאפון עם ציוד קצה תומך לגלוש על הרשת החדשה, המתקדמת והמהירה ביותר בעולם".

בנוסף, במסגרת השקת 'פלאפון+', הדגימה החברה בשידור חי מהירות הורדה של 1.6 ג'יגה והציגה את יכולות הטכנולוגיה המתקדמת בכל היבטי חיינו: תחבורה, רפואה, לימודים, עסקים ועוד.

במסגרת 'פלאפון +', ניתן כבר היום לרכוש 3 חבילות הכוללות שימוש ברשת החדשה.

יש לציין, כי הרשת תפעל אך ורק במכשירים התומכים בטכנולוגיה החדישה וכי כעת ישנם מספר מכשירים מועט בשוק שתומכים ברשת ה5G כמו Xiaomi mi 10, ומכשירים של סמסונג שמשווקים כעת רק בארה"ב וצפויים להגיע לישראל בהמשך.

בשלב הראשון, צפויה הרשת להיפרס באופן חלקי והיא תפעל רק ב-150 יישובים ברחבי הארץ, ובהמשך היא תתרחב לארץ כולה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים