שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שביתת הרעב הצליחה – המחבל ישוחרר
כניעה
50 אסירים ערבים הודיעו מוקדם יותר הערב כי הם פותחים בשביתת רעב כאות הזדהות עם העציר המינהלי הישאם אבו הוואש ששובת רעב במחאה על מעצרו
העציר המינהלי הישאם אבו הוואש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

50 אסירים ערבים הודיעו מוקדם יותר הערב כי הם פותחים בשביתת רעב כאות הזדהות עם העציר המינהלי הישאם אבו הוואש ששובת רעב במחאה על מעצרו ומאושפז בבית החולים. האסירים הודיעו כי המחאה תימשך עד לשחרורו.

מספר שעות לאחר הודעת האסירים על שביתת הרעב, הודיע עורך דינו של העציר המינהלי הישאם אבו הוואש כי הוא ישוחרר בחודש הקרוב בתמורה להפסקת שביתת הרעב. כמו"כ נשמעו בעזה בימים האחרונים קריאות להסלמה במקרה ויורע מצבו של הישאם.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "כניעה לטרור. אין דרך אחרת לקרוא לזה. ממשלה שנשענת על תומכי טרור והפכה את כולנו לבני ערובה שלהם".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בעקבות ההתקפלות וכניעת ישראל בשחרור אבו הוואש: "מתכוון להגיע לבית החולים בקרוב. פשוט לא להאמין ששירות הביטחון הכללי וממשלת ישראל נכנעים ומתקפלים בפני אסירי החמאס והג'יאהד וגורמי הטרור למדו שיטה: האסיר שובת רעב, חברי הכנסת תומכי הטרור מגיעים למיטתו, החמאס והג'יאהד מאיימים וישראל שוב מתקפלת, כדי "שלא תהיה הסלמה". ככה נותנים תמריץ לטרור והמשך האיומים על ישראל- ארגוני הטרור משפילים את ישראל עד עפר".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) על שחרור העציר המנהלי: "את הטרור מנצחים על ידי הרתעה, נחישות והכרעה. לצערנו ולבושתנו ממשלת בנט-עבאס רק נותנת פרסים לטרור ומעודדת אותו. ממשלת בנט מסוכנת לישראל".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג: "עוד כניעה חמורה לטרור. עוד התרפסות פוסט ציונית כלפי מחבל ותומכיו. עצוב שממשלת ישראל מעדיפה לשחרר מחבל כי אין בכוחה לעמוד בלחצי תומכי הטרור, ארגוני הטרור והאיחוד האירופי שהוציאו אמש הודעת גינוי. כך לא מרתיעים את הטרור".

חבר תנועת הביטחוניסטים תת גונדר אלברט לנקרי, לשעבר ראש חטיבת הביטחון בשב״ס: "צריך להפנים ששביתת רעב של מחבל היא פיגוע מיקוח, מעשה טרור לכל דבר ועניין. במקרה של אבו הוואש יש גם השלכות לאיומיי הג'יהאד בירי רקטי אם ימות. העדר גיבוש מדיניות וגיבוש כלים להתמודדות גרמו לתוצאה הלא טובה והיא שחרורו. זה הזמן להחליט שלא מצלמים, שלא מאפשרים ביקורי אחמים ושמאכילים בכפייה. בלי כל אלה אנו עלולים למצוא את עצמנו מול גל של שובתי רעב".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים