שיתוף
תגובות
חדשות » שבעה רופאים בלבד מועסקים במכון לרפואה משפטית
גם בשבת?
בוועדת הפנים התקיים היום דיון בהצעת החוק החוק לפתיחת המכון הפתולוגי בשבת, בדיון אמר ד"ר חן קוגל: "מדינת ישראל הינה המדינה היחידה שפועל בה רק מכון אחד"
וואליד טאהא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה היום (ג) בהצעת חוק האנטומיה והפתולוגיה המבקשת כי המכון לרפואה משפטית יפעל 24 שעות ביממה, במשך שבעה ימים בשבוע. עם פתיחת הדיון אמר היו"ר ח"כ וליד טאהא: "המכון לרפואה משפטית מעניק שירות רפואי-משפטי, הוא לא מוכר מזון. לעיתים יש צורך בראיות בבית משפט, אסור להקל ראש בפעילותו, ועל המדינה לכבד את המקום. כל אומות העולם מחויבות לכבוד האדם בחייו ובמותו. זה מה שהביא אותי לעסוק בנושא". ח"כ טאהא הדגיש כי אין לו שום טענות למכון. לדבריו, רופאי המכון עובדים קשה ואין לו מילה אחת רעה כנגדם. אם הכלים שבידיהם מצומצמים, לא ניתן לבוא אליהם בטענות.

במהלך הדיון חשף מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל כי "מדינת ישראל הינה המדינה היחידה שפועל בה רק מכון אחד. בשוויץ ובאוסטריה מדינות בסדר גודל דומה למדינת ישראל, פועלים תשעה מכונים. ברש"פ ובירדן פועלים שני מכונים. הבעיה אינה רק בעומס, אלא גם בעשיית הצדק, ובקבלת חוו"ד נגדית. בישראל יש רק שבעה רופאים מומחים וחמישה מתמחים, זה מעט מאוד. ביחס לגודל האוכלוסייה, היו צריכים להיות כ-50 רופאים. בבולגריה שאוכלוסייתה קטנה מישראל,  יש 80 רופאים ברש"פ- 17 רופאים".

לשאלת היו"ר ח"כ טאהא על הקשר שבין מספר הרופאים לשכרם השיב ד"ר קוגל, הקשר ישיר, זה לא מקצוע מועדף, השכר נמוך, והפירמידה מאוד צרה".

עו"ד מאיר ברודר מהלשכה המשפטית של משרד הבריאות ציין כי "יש בעיות קשות בכוח האדם ובתנאים הפיזיים של המכון. ברגע שהמשטרה או הפרקליטות מבקשת שירות, לסנגוריה אין יכולת לקבל חוות דעת נגדית, מאחר וכמעט שאין רופאים משפטיים בארץ שלא עובדים במכון. לכן, סנגור שרוצה חוות דעת נגדית, לא ימצא" עוד אמר כי "נושא הקמת מכון נוסף נמצא בתכנון ואף הוקצו תקציבים לטובת הקמתו, משרד האוצר היה שותף לדיונים ויש אישור עקרוני, אולם זה לא מקודם עקב מחסור בכוח אדם. אי אפשר לפצל שבעה רופאים לשני מכונים".

ח"כ איתמר בן גביר אמר במהלך הדיון כי "יש קונצנזוס בנושא הלנת המת בכל הדתות. יש בעיה הלכתית בעבודת המכון בשבת, הפתרון יהיה בהעסקת לא יהודים. אם תגייסו רופאים לא יהודים בלי לכפות על יהודים לעבוד, ניתן לפתור את הבעיות. הוועדה חייבת להתגייס לטובת הגדלת כוח האדם ותקציב המכון". 

ח"כ יצחק פינדרוס הוסיף ואמר כי "אדם שנפטר אחר הצהריים, לא אמור להמתין עד למחרת. כל מקום שיש בו מונופול מתנהל כך. המצב הנוכחי מבזה את המת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים