שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגרירות האמירויות בישראל נפתחה הבוקר
בטקס חגיגי
הטקס, במעמד הנשיא הטרי הרצוג ושגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל־חאג'ה, כשבועיים לאחר חנוכת שגרירות ישראל בבירה האמירתית אבו דאבי
הנשיא הרצוג והשגריר האמירתי | צילום: מארק ניימן לע״מ

איחוד האמירויות חונכת הבוקר (רביעי) לראשונה את השגרירות בישראל בבניין הבורסה בתל אביב בנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג והשגריר האמירתי בישראל מוחמד אל חאג'ה.

בטקס הונפו דגלי המדינות מחוץ לבניין שבו שוכנת השגרירות. לאחר מכן אמר השגריר בנאומו כי הקמת השגרירות היא "בסיס להמשך בניית השותפות שלנו". הוא הוסיף כי "מאז הנורמליזציה של הקשרים בינינו, ראינו לראשונה דיונים וסחר והזדמנויות להשקעות, שיתופי פעולה בין האקדמיות ובתי החולים, העמים באזור רוצים מזרח תיכון יציב ומשגשג. זה זמן לגישות חדשות וחשיבה על דרך חדשה וטובה יותר לעתיד האזור. זו התקווה שלנו, שפתיחת השגרירות תציין סימן דרך חשוב ביחסים בין המדינות".

בפתח דבריו אמר הנשיא הרצוג: "פתיחת שגרירות זו מהווה אבן דרך חשובה במסענו המשותף לעבר עתיד של שלום, שגשוג וביטחון למזרח התיכון. בעוד שראיית דגל האמירות מתנופף בגאווה בתל אביב אולי היה נראה כחלום רחוק רק לפני שנה, במובנים רבים שום דבר לא יכול להיות טבעי יותר", עוד הוסיף כי: "כפי שגילו כל כך הרבה ישראלים ואמירתים, מדינותינו ועמינו חולקים הרבה מאוד. שנינו מדינות שמעריכות את ההיסטוריה והמסורות שלנו, תוך דחיפת גבולות החדשנות והמדע. אנו נטועים עמוק בארצנו, תוך מבטנו אל הכוכבים. שנינו בנינו את מדינותינו המודרניות על חולות מדבר, מה שהופך את הבלתי אפשרי לאפשרי ושנינו יצרנו חברות תוססות ורב-תרבותיות, באמצעות מחויבות בלתי מעורערת לחופש דת ופולחן ולכבוד האדם."

עוד התייחס הנשיא לחשיבות השלום בין שתי המדינות ואמר: "השלום בינינו יועיל לשני עמינו באמצעות שיתוף הפעולה שלנו בבריאות וברפואה, הסכם השלום שלנו יציל חיים. באמצעות יוזמות משותפות בתחום ביטחון המזון והמים, הסכם זה יוביל לעתיד בר קיימא וגמיש יותר. ובאמצעות דיאלוג בין אנשים לאנשים, שתי התרבויות שלנו יועשרו. עם זאת, ההחלטה האמיצה של הנהגת איחוד האמירויות, לפתוח את הדלת לידידות חמה בין עמינו, הידידות אינה חשובה רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו. הסכמי אברהם יקדמו יציבות וביטחון בכל אזורנו, וידגימו לכולם את ההבטחה העצומה והפוטנציאל לשלום".

בסוף דבריו ציין הנשיא את חשיבות השלום ואת פועלו בנושא: "את מעגל השלום ההיסטורי הזה יש להרחיב למדינות נוספות שמחפשות את קרבתנו. את המהלך המבורך הזה אסור להפסיק. עם שוחר שלום אנו והרוצים בשלום יענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה. בשיחות הטלפון האחרונות שלי עם מנהיגי האזור, הבנתי שוב שיש לנו הרבה יותר שותפים ובעלי ברית במשימה הזו ממה שחשבנו. גם היהדות וגם האיסלאם מלמדים כי אחד משמות האל הוא שלום".

השגרירות ממוקמת בבניין הבורסה, שבו ממוקמים גם משרדים רבים של חברות סטארט-אפ ישראליות. עצם הבחירה בבניין נועדה להביע אמון בכלכלה הישראלית, ולהצהיר שהאמירתים רוצים להיות קרובים מאוד לאחד המקומות הדינמיים והמסקרנים בישראל. 

כזכור, שגרירות איחוד האמירויות בישראל נפתחה כשבועיים אחרי חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי. שר החוץ יאיר לפיד השתתף בטקס חנוכת השגרירות במהלך ביקורו הרשמי הראשון בתפקיד, זאת משום שהיא מבקשת להמשיך את תנופת הסכמי אברהם, הן בהיבטים הכלכליים והן באלה האסטרטגיים אל מול איראן, על רקע החזרה האפשרית להסכם הגרעין.

במהלך ביקורו של לפיד באיחוד האמירויות הוא חתם עם עמיתו, השייח עבדאללה בן זאיד, על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינית. ההסכם נחתם בטקס רשמי במשרד החוץ האמירתי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים