שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגריר ארה"ב בישראל מסר את כתב ההאמנה
הנשיא ברך
ניידס, יהודי בן 60, שימש תת מזכיר המדינה בממשל אובמה והיה המועמד המוביל לתפקיד השגריר. הוא מקורב מאוד לראש הסגל של הבית הלבן וליועצים קרובים אחרים של ביידן
טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל | צילום: US Embassy

לאחר שהסנאט האמריקני אישר לפני כחודש את מינוייו של תומאס ניידס לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל, היום (ראשון) הוא הגיש את כתב ההאמנה לידי נשיא המדינה יצחק הרצוג.

הנשיא הרצוג אמר בטקס: "אבקש לנצל את ההזדמנות הזו להביע את הערכתי העמוקה לנשיא ביידן על תמיכתו הבלתי נלאית ומחויבותו חסרת הפשרה לברית הברזל בין ארה"ב לישראל. זהי ברית שחייבת להיות מעל כל פוליטיקה מפלגתית, אשר זוכה לתמיכה של כל ממשל באשר הוא. שתדע, אדוני השגריר, שעבור אזרחי ישראל, יש לכך משמעות לאין שיעור".

"אני יודע, השגריר ניידס, כמה אכפת לך מהקשר בין ארצות הברית לישראל וכי אתה מתכוון לפתח ולהעמיק אותו בתקופת שירותך. ישראל מצפה לעבוד ביחד בהרמוניה ובשיתוף מלא. אתה מגיע לאזור שבו יותר תקווה. הסכמי אברהם שינו לחלוטין את המצב האסטרטגי והאזורי".

"אדוני השגריר, בלי ספק האתגר הגדול העומד בפני ישראל וארה"ב הינו האיום המשותף של איראן. אנו עוקבים מקרוב אחר המשא המתן של הקהילה הבינלאומית עם איראן. ישראל תברך על פתרון דיפלומטי מקיף שיפתור אחת ולתמיד את סוגיית איום הגרעין האיראני".

"במקרה שלא יושג פתרון כזה ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן, ואם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה—ישראל תעשה זאת. ישראל תגן על עצמה בעצמה".

ניידס, יהודי בן 60, שימש תת מזכיר המדינה בממשל אובמה והיה המועמד המוביל לתפקיד השגריר. הוא מקורב מאוד לראש הסגל של הבית הלבן רון קליין וליועצים קרובים אחרים של ביידן. הוא משמש כיום כסגן יו"ר מורגן סטנלי – תאגיד ההשקעות והפיננסים האמריקאי.

לניידס היו יחסים מעולים עם מייקל אורן, שהיה שגריר ישראל בוושינגטון. אורן שיבח את המינוי ואומר שניידס הוא יהודי חם ופרו ישראלי עם דעות מתונות. ישראלים שהכירו אותו אמרו דברים דומים: "הוא יהודי חם, איש ידידותי, אוהד ישראל – אך עם זאת יהיה נציג נאמן של הקו של ביידן ולא יעשה לישראל הנחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים