שיתוף
תגובות
חדשות » שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחת נזיפה
הזווית הישראלית
לאחר שבישראל פרסמו גינויים לתקיפה הרוסית באוקראינה שגריר ישראל ברוסיה זומן להבהרות • בכירי מערכת הביטחון נלחצו. • ושגריר ישראל בפולין נקרא לשוב לארצו
רה"מ נפתלי בנט עם השר יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מי שחשב שהרוסים לא ייקחו ללב את המחאה הישראלית והתמיכה הישראלית באוקראינה אינו אלא טועה. במהלך השבת הודיעה שגרירות רוסיה בישראל כי התיאום הצבאי עם ישראל בסוריה יימשך. מהשגרירות נמסר כי בכירים בצבא רוסיה דנים בתיאום באופן יומיומי, וכי "המנגנון הזה הוכח כיעיל וימשיך לעבוד". הודעת השגרירות באה בעקבות זימון שגריר ישראל ברוסיה אלכס בן צבי לשיחת הבהרה, בעקבות המחאה הישראלית.

כזכור, השבוע בהודעת משרד החוץ הישראלי במצב בין אוקראינה לרוסיה נאמר כי "ישראל מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש", אולם בהמשך אמר שר החוץ יאיר לפיד כי המלחמה של רוסיה באוקראינה היא "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי". והוסיף כי "ישראל היא מדינה למודת מלחמות. מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים".

לא רק במערכת הפוליטית מדינית עקבו בדאגה השבוע במצב בין רוסיה לאוקראינה. גם בכירי מערכת הביטחון עקבו בדאגה אחר הלחימה ונזהרו זהירות יתירה בהתבטאויות בנושא, כדי לא לפגוע ביחסים העדינים שבין ישראל ורוסיה בזירה הצפונית.

מחר (ראשון) ראש הממשלה יכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני בשעות אחר הצהריים במשרד ראש הממשלה, על פי גורמים במשרד ראש הממשלה ההתכנסות צפויה בעקבות המתיחות בין רוסיה לאוקראינה. אולם לא רק זה מעיק על מערכת הביטחון, השבוע העריכו בכירי מערכת הביטחון כי פוטין עשוי להגביל את פעילות ישראל במזרח התיכון, ובעיקר בסוריה – זאת על מנת לשקם את מעמדו. יצוין כי אמש ישראל לא נענתה להיענות לבקשת ארה"ב לחתום על הצעה להחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם לגינוי הפלישה הרוסית. ישראל לא מצביעה במועצת הביטחון, וההצעה לא התקבלה לאחר שרוסיה הטילה עליה וטו.

גם בזירה המדינית בין ישראל לפולין חל היום (שבת) שינוי, בעקבות המתיחות ומצב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הוגיע היום שר החוץ יאיר לפיד כי השגריר החדש של פולין יצא למקומו לאחר כחצי שנה של משבר בין המדינות, וזאת כזכור לאחר שנקרא לשוב לישראל לאחר העברת החוק הפולני על רכוש השואה.

על פי הודעת משרד החוץ נאמר כי "שר החוץ יאיר לפיד הנחה הבוקר על יציאתו של שגריר ישראל המיועד לפולין, ד״ר יעקב לבנה, לוורשה. שר החוץ קיבל את ההחלטה בחיתוך המצב במשרד החוץ במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין ולנוכח חשיבות האירועים והמקום המרכזי, שפולין ממלאת בהם.

"מתחילת המשבר באוקראינה פעלה שגרירות ישראל בוורשה בראשות הממונה טל בן ארי יעלון בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות הפולניות במאמץ הסיוע לישראלים היוצאים מאוקראינה ואנו מבקשים להביע את תודתנו לרשויות הפולניות על סיוען זה. ד״ר לבנה צפוי לצאת עוד מחר השכם בבוקר לוורשה ולהגיש את כתב האמנתו בעתיד הקרוב.

"שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ ביקשו להודות לממונה הישראלית בוורשה טל בן ארי יעלון על פועלה והנהגתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים