שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "הבן שלי צרח: אבא אני הולך למות"
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ
הילדים ידידיה חיות ומשה לוי, למדו שניהם באותה כיתה. "נשאבנו לתוך ההמון כשכל הזמן החזקנו ידיים, עד שנפלנו והוטחנו לרצפה", סיפר האבא.
ההורים שאיבדו את ילדיהם נפגשו | צילום: אבי גדלוביץ' בחדרי חרדים
ההורים שאיבדו את ילדיהם נפגשו |
צילום: אבי גדלוביץ' בחדרי חרדים

מפגש מרגש ומרטיט נרשם מוקדם יותר היום כאשר המחנך הרב אביגדור חיות שאיבד את בנו בן ה-13 ידידיה באסון הנורא, הגיע לבית הרב דוד לוי שאיבד אף הוא את בנו משה באסון הנורא במירון.

הילדים ידידיה חיות ומשה לוי, למדו שניהם באותה כיתה, וזו הייתה הפעם הראשונה, והאחרונה, בה הם השתתפו בהילולה במירון. האבא הרב חיות לקח איתו את הילד תלמידו משה לוי למירון כפרס על הצטיינותו בלימוד. במפגש המרגש סיפר הרב חיות את הרגעים האחרונים ושחזר את הרגעים כשהבין שאיבד בן ותלמיד.

"נשאבנו לתוך ההמון כשכל הזמן החזקנו ידיים, עד שנפלנו והוטחנו לרצפה. הבן הקטן נשאר איתי, ומשה וידידיה נותקו מאיתנו. היה דוחק מטורף, לא הצלחתי לזוז סנטימטר. שם הבנתי שאיבדתי אותם. עשיתי כל מה שיכולתי".

"כל מי שהיה אחרינו נפל אחד אחרי השני. לא הצלחתי לנשום. אני שומע את הבן שלי צורח 'אבא אני הולך למות'. אני מעודד אותו כשאני בעצמי יודע שהסוף ממש קרוב, אני מאבד תחושה בגוף". שוטר שהיה במקום ניסה לחלץ את אביגדור ואת ידידיה. "הוא לקח את היד שלי ואת היד של הילד ולא הצליח למשוך אותנו. ראיתי אותו מקיא ובוכה בכי תמרורים. את הבן שלי, שמואל, הוא הצליח לשלוף החוצה. אני לא הצלחתי לקום ופינו אותי לבית החולים".

במהלך המפגש אביו של משה הראה לאביגדור אביו של ידידיה את הציור שבנו הכין בשבוע שעבר, מפת ציון הרשב"י. הרב חיות פרץ בבכי ואמר: "אני אהבתי אותו כאילו היה הבן שלי". הרב לוי סיפר כמה בנו התרגש ליסוע למירון ביחד עם המורה ובנו: "אין יום שהשם שלך לא עלה בבית. הרב חיות סיפר לי ככה והרב אמר לי ככה. תודה לך, אוהבים אותך".

הרב חיות הדגיש כי חשוב לו להעביר מסר לציבור מהטרגדיה הקשה: "אני אדם מאמין, אני יודע שמה שהקדוש ברוך הוא עשה זה כי הוא רצה. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים. אבל אני כן יודע דבר אחד – אנחנו נמצאים בתקופה של הפילוג הכי גדול שרק קיים, וזה לא צריך להיות. אנחנו יהודים בראש ובראשונה, כל אחד צריך לדעת פשוט לכבד את השני. יש כיפה או אין כיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים