שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שיפור השירות הניתן לאנשים עם מוגבלות
משרד המשפטים בוחן
סקר שיופץ במקביל בקרב בעלי עסקים ובקרב אנשים עם מוגבלות ייבחן את יישום תקנות הנגישות ויחשוף את הקשיים והצרכים העולים מהשטח
כסא גלגלים, נכה | צילום: VGstockstudio, שאטרסטוק

משרד המשפטים בוחן בימים אלו כיצד ניתן לשפר את השירות הניתן בבתי עסק לאנשים עם מוגבלות והאם ניתן לייעל את הדרישות הקשורות בהנגשה של השירות המופנות כלפי העסקים. סקר מקיף שמופץ החל מהיום הן לבעלי עסקים והן לאנשים עם מוגבלות צפוי להציג את תמונת המצב, הקשיים והצרכים העולים מהשטח, ולסייע בגיבוש הדרכים לשיפור וייעול נגישות השירות בעסקים ברחבי הארץ.

במסגרת המהלך אותו יזמה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשיתוף תחום מדיניות רגולציה במשרד המשפטים, נבחנות עשרות תקנות נגישות לשירות הקיימות כיום בחוק. תקנות אלו מפרטות חובות רגולטוריות שונות הקשורות בהנגשת שירותים בבתי עסק לאנשים עם מוגבלות, בהם בין היתר הקמת דלפקים ועמדות נגישות לאנשים עם כסאות גלגלים, הצבת ערכות עזר לשמיעה, הצבת שלטים מותאמים לאנשים עם מוגבלות, נהלי הדרכת עובדים למתן שירות לאנשים עם מוגבלות ועוד.

תקנות נגישות השרות נועדו להבטיח מתן שירותים מלאים ומותאמים לאנשים עם מוגבלות ככל האזרחים, אולם בשנים האחרונות עלה הצורך לעדכן את התקנות וכן ליצור מנגנונים נוספים שיוודאו את יישומן בשטח ואת האופן שבו נדרשות ההתאמות מהעסקים השונים. במסגרת התהליך מבקשים במשרד המשפטים לבחון גם סיבות לחוסר ההנגשה בפועל: האם בשל עלות גבוהה? חוסר ידיעה? חוסר הבנה כיצד ההתאמה תורמת לציבור? או קושי בהבנת הדרישות השונות?

את הפרויקט מלווה חברת קיימא של פרופ' דן אריאלי, המתמחה בשינוי התנהגות על בסיס תובנות מתחום הכלכלה והפסיכולוגיה ההתנהגותית. כמו כן, במסגרת הפרויקט התקיימו שיחות היוועצות עם גורמים בשטח – אירגוני אנשים עם מוגבלות, ארגונים והתאגדויות של בעלי עסקים וכן בעלי עניין שונים בנושא.

אביחי כהנא, מנהל תחום רגולציה במשרד המשפטים: "מטרת התהליך היא ליצור מצב בו שני הצדדים מרוויחים – גם הנגישות תעלה, וגם הרגולציה תשתפר – כאשר בדרך זו אנו מבקשים להביא למצב בו בתי עסק רבים יותר ינגישו יותר מהשירותים שלהם, ובכך הנגישות של אנשים עם מוגבלות לשירותים השונים, תשתפר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים