שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שישה ארגונים ביו"ש הוכרזו כארגוני טרור
גנץ חתם
ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו
בני גנץ | צילום: אולפני רחובות

לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב״כ) והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל), אשר אושרה על ידי הגורמים המשפטיים, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של ״החזית העממית לשחרור פלסטין״ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור.

ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

שמות הארגונים: ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים – סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).

ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חז"ע רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור.

גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם.

בהיבטי המימון, ארגונים אלה, הנשלטים על ידי החז"ע, משמשים מקור מרכזי עבור מימון פעילות הארגון בכללותו ונוטלים תפקיד משמעותי בבניין הכח והתעצמות ארגון הטרור. הארגונים שהוכרזו קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בינ"ל, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה.

כספים אלו שימשו את החז"ע לתשלומים למשפחות אסירים ביטחוניים ו-״שהידים״, משכורות לפעילים, גיוס פעילים, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילות החזית העממית בירושלים והפצת מסרים ואידאולוגיה של הארגון.

שר הביטחון, בני גנץ: "ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים. אני קורא למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

שרת הפנים, איילת שקד בתגובה: ״פעולה חשובה של שר הביטחון, בני גנץ בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב״כ והמט״ל. כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף״.

מתנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה להכרזת שר הביטחון: "יישר כח לשר הביטחון בני גנץ על ההחלטה החשובה להכריז על ששת ארגוני הטרור. לנוכח הלחץ של מדינות זרות ושל ארגונים שתולים, אסור לשר הביטחון להתקפל. אנחנו לא מדינת וסאל של אף אחד. מי שרוצה מוזמן להזמין את 'פעילי זכויות האדם' הללו למדינה שלו ו'ליהנות' מפירות 'העשייה' שלהם. אנחנו רוצים לחיות בביטחון".

ארגון "עד כאן" בתגובה: "אנו מברכים את משרד הביטחון על צעד זה. השיטה בה ארגוני טרור פועלים בכסות של "ארגוני חברה אזרחית" הפכה להיות פופולרית בשנים האחרונות לצורך הגנה על המחבלים וטישטוש עקבותיהם, אולם המטרה של כל גופים אלו נשארה אותה אנטישמיות ישנה והרצון לרצוח יהודים. כל האמירות הנבובות על "זכויות אדם" לא יצליחו לשנות זאת. ראוי שמשרד הביטחון יוציא מחוץ לחוק גם את ארגוני האנרכיסטים שפוגעים בחיילי צה"ל השכם וערב ופועלים לא פעם בתיאום עם ארגונים פלסטינים מסוג זה".

בעקבות ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינים כארגוני טרור, המרכז המשפטי עדאלה מסר בתגובה: ״החלטת שר הביטחון היא מתקפה נגד ערכי זכויות האדם ונגד עצם הקיום הפלסטיני וזכותו להגדרה עצמית. ישראל מנסה כעת לשלול את זכות ההתאגדות בגדה המערבית, באמצעות רדיפה והפללה של ארגוני חברה אזרחית ופעיליהם הממלאים תפקיד חיוני בהגנה על זכויות האדם ובמתן שירותים חברתיים – כולל ארגונים הפועלים למען זכויות ילדים, אסירים ושירותי בריאות".

"הכרזתם כארגוני טרור, אינה רק בלתי מתקבלת על הדעת ומהווה מטריה משפטית לרדיפה פוליטית שמאפיינת משטרים טוטליטריים וקולוניאליים, אלא שהיא מסכנת באופן מיידי את זכויותיהם ושלומם של אלפי פלסטינים. מדובר במתקפה חסרת תקדים נגד מגני זכויות אדם הנאבקים בכיבוש ובאפרטהייד הישראלי בשטחים. מרכז עדאלה נחוש להיאבק בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו נגד ההכרזה הזו".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, על החלטת משרד הביטחון בנוגע לששת ארגוני זכויות האדם הפלסטינים: ״יום הוא לא לילה וארגוני הזכויות הפלסטינים הם לא ארגוני טרור, הכיבוש הוא הטרור. עומדים לצד העובדים המסורים בארגוני הזכויות הפלסטינים שנאבקים בעוולות הכיבוש האכזרי. איתכם עד לסיום הכיבוש".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. והכל כמובן בהכשר ממשלת ביידין שמתקשה להבין שהעולם אינו כה וורוד כמו שהוא רוצה להאמין על אף הוכחות חותכות המעידים כאלף עדים על טעותו המרה וכמו בענין איראן שרק פתי יאמין שכל המשחקים וגרירת רגלים אינו אלא משחק של כאילו רוצים לנהל מו"מ כשהאמת הוא שרוצים להרוויח זמן כדי להעמיד העולם לפני עובדה מוגמרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים