שיתוף
תגובות
משפחה » שלום כיתה א'? להתראות בסיום הבידוד
שיח ציבורי
אחרי חצי שנה של חוסר ודאות וחופשה גדולה מתמיד, עמוסה בערים אדומות, הגבלות וסגרים – חשבנו שנפתח שנה שתחזיר אותנו לסוג של שגרה • ואז הגיע הבידוד
בידוד בעידן קורונה | צילום: Jose Carlos Cerdeno, שאטרסטוק

את אשר יגורתי – בא לי. למען האמת, בכל תקופת הקורונה הזו כאשר שומעים מכל הכיוונים על אנשים שחולים או נכנסים לבידוד בזה אחר זה ואפילו מספר פעמים, די לא הגיוני להישאר מחוץ לסטטיסטיקה, ועוד יותר לא מובן מאליו – לא להיות חלק מזה כלל וכלל.

אז החזקנו מעמד יותר מחצי שנה ואז זה הגיע אלינו בבום, כולנו לבידוד. יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים בעיר חדשה, בתי ספר חדשים, מצאתי את עצמי מנסה להבין כיצד אני עוברת את השבועיים הבאים. אין ספק שהדבר אינו קל וכמה אני שמחה ברגעים כאלה שאני אדם כה מאמין וכל מה שקורה – קורה לטובתי ואין לי אופציה אחרת מלבד להאמין באמונה שלמה שאין רע יורד מלמעלה והכל לטובתי.

אז מדברים עם הילדים, שגם ככה היו בחופש גדול בערך מפורים, ומסבירים להם שפתיחת השנה שהייתה אמורה להחזיר לנו שגרה, נדחית בעוד שבועיים. הודעות למורות, לחברות החדשות והנה באתי להציף את הנושא כי מסתבר שסביבי יש לא מעט ילדים שלא יתחילו את השנה וגם הם יושבים מאוכזבים בבית. אז הבה ניתן קול לביטוי הזה ונתחזק זו מזו כדי לקבל כוח.

הנה כמה תגובות שקיבלתי כאשר פניתי לאימהות במצבי, ושאלתי איך תתחילו את השנה כשאתן בבידוד?

  • אצלי הילדים בבידוד ויתחילו רק בעוד שבועיים וחצי ככל הנראה. אני ובעלי חיוביים לקורונה. הילדים מאוכזבים. חשוב להם שנודיע למורה שהם בבידוד.
  • גם אצלנו כולם בבידוד, אבל הסברתי להם שלפחות אנחנו עוברים את זה יחסית בקלות ויש משפחות שעברו מצב הרבה יותר קשה. היו שאיבדו מישהו קרוב, בנוסף הסברתי גם שב"ה אנחנו קמים בבוקר מרגישים טוב וזה הזמן להודות. הם קיבלו את זה יחסית בסדר ומנסים לנצל זמן איכות.
  • אנחנו משפחת קורונה, שוהים במלון לביא. הילדים לא יתחילו גן ובית ספר בזמן וההרגשה לא קלה. אביטל בת 12 עולה לכיתה ו' וכל כך חיכתה ללכת כבר לבית הספר. היא ממש מאוכזבת. ליבי בת 4 וחצי לא תלך לגן חני והיא ממש בוכה שזה לא פייר והיא רוצה ללכת לגן. ואילו יאיר בן ה-3 רואה תמונות של הגן ודיבר עם הגננת בטלפון, אבל מה לעשות? לגן הוא לא יגיע כרגע. ממש קשה. מקווים כבר להשתחרר בקרוב ממש.
  • אצלנו אחרי כל ההתרגשות של הקניות וכו' וכו', התחלנו ללכת לישון מוקדם וכל ההתרגשות סביב תחילת שנה. אחת הבנות קמה מוקדם הבוקר, הצטערנו בצערה ששמעה לראשונה את מה שהצטערנו לשמוע באמצע הלילה כשכבר ישנה, שיש חשש לקורונה ועל כן אין לימודים ביום הראשון.

אז בהצלחה רבה לכל מי שמתחילה שנה כבשגרה וים של חיזוקים לאלו שנשארים בבידוד. זה זמן מעולה שנכפה עלינו ואפשר לנצל אותו לתובנות חדשות, גיבוש משפחתי ובעיקר הרבה מאוד אמונה.

תכלה שנה וקללותיה. אמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים