שיתוף
תגובות
חדשות » שליט צ'צ'ניה שולח כוחות לאוקראינה
החברים באים
בעל בריתו של פוטין, קדירוב, אישר כי כוחותיו יעזרו לרוסיה וקרא לאזרחי אוקראינה להיפטר מהנהגתם • בסרטון שפורסם, קדירוב התרברב שכוחותיו לא ספגו אבידות עד כה
רמזן קדירוב, מנהיג מחוז צ'צ'ניה ובעל בריתו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

מנהיג מחוז צ'צ'ניה ברוסיה ובעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, רמזן קדירוב אמר היום במהלך השבת כי לוחמים צ'צ'נים נשלחו לאוקראינה והפציר באוקראינים להפיל את ממשלתם.

בסרטון שפורסם, קדירוב התרברב שכוחותיו לא ספגו אבידות עד כה. לדבריו, צבא רוסיה יכול לכבוש את עריה הגדולות של אוקראינה בקלות, כולל קייב, אך משימתו היא "למנוע אובדן חיים".

"נכון להיום, נכון לדקה זו, אין לנו הרוג אחד, או פצוע, אפילו לא מישהו עם נזלת", אמר קדירוב. הוא הכחיש דיווחים אוקראיניים על נפגעים בשורות כוחותיו. "הנשיא (פוטין) קיבל את ההחלטה הנכונה ואנו נבצע את פקודותיו בכל מצב", אמר קדירוב.

הכרזתו של קדירוב היום הגיעה אחרי שאמש (ו') פורסם בכלי תקשורת רשמיים ברוסיה תיעוד של אלפי לוחמים שנאספו בכיכר בגרוזני, בירת צ'צ'ניה, במפגן תמיכה במוסקבה. לפי הדיווחים, מספר הלוחמים שהתאספו היה כ-12 אלף ואתמול נאמר כי הם עוד ממתינים לפקודה של פוטין.

צ'צ'ניה ניהלה שתי מלחמות עקובות מדם נגד השלטון המרכזי של רוסיה לאחר התפרקות ברית המועצות, אך בסופה של השנייה בתחילת שנות ה-2000 מחץ פוטין את ההתקוממות הבדלנית במחוז שבצפון הקווקז. מאז השקיע מוסקבה כספים רבים בשיקום המחוז, תוך שהיא מאפשרת לקדירוב יד חופשית בשלטון המקומי.

מוסקבה נלחמה בשתי מלחמות עקובות מדם עם בדלנים בצ'צ'ניה, אזור מוסלמי בעיקרו בדרום רוסיה, לאחר התפרקות ברית המועצות ב-1991, אך מאז הזרימה סכומי כסף אדירים לאזור כדי לבנותו מחדש והעניקה לקדירוב מידה גדולה של אוטונומיה לנהל דברים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים