שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שמה של חומש ישונה לחאן אל חומש
דגן יוזם
ראש מועצת שומרון פנה לוועדת השמות הממשלתית בבקשה לשינוי שם הישוב חומש "אפליית היהודים מצד הממשלה היא בושה ועוול שזועק לשמים"
יהודה דימנטמן הי"ד על רקע הישוב חומש | צילום: באדיבות המצלם ומיכאל יעקובסון

בקשה יוצאת דופן. לאחר שהתברר כי בכוונת ממשלת ישראל להרוס את ישיבת חומש מייד לאחר השבעה על יהודה דימנטמן הי"ד אשר נרצח בפיגוע הירי לפני כשבוע סמוך לחומש. פונה היום (א') ראש מועצת שומרון יוסי דגן בבקשה חריגה ליו"ר וועדת מועצת השמות הממשלתית פרופ' משה שרון, ומבקש לשנות את שם הישוב חומש ל- "חאן אל חומש", זאת בתקווה כדבריו לקבל יחס דומה ליחס שמקבלים הערבים בחאן אל אחמר שבונים באופן לא חוקי אולם לא נעקרים מביתם, בניגוד לתלמידי ישיבת חומש.

דגן כתוב כי "כידוע לך תושבי חומש גורשו מביתם בעקירה בשנת 2005, מזה 15 שנה פועלת ביישוב ישיבה בכל ימות השנה, וכן מתגוררות ביישוב מספר משפחות.

בצעד מחפיר, בצורה הזויה שלא הייתה כמותה מעולם, התגובה של ממשלת ישראל לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד לאחר הפיגוע היא לתת פרס לטרור ולהרוס את הישיבה לאחר הרצח. לכן אני מבקש לשנות את שם הישוב לחאן אל חומש, מתוך הבנה ששינוי שם הישוב ישנה גם את ההתייחסות אליו, כפי היחס לחאן אל אחמר, היישוב הבלתי חוקי שאותו הממשלה נמנעת מלהרוס", כותב דגן.

לסיום הוסיף "אני תקווה כי שינוי שם היישוב, יביא לעצירת ההרס והרצונות לעקור את היישוב והישיבה במקום, ולהשוואת המצב בחאן אל חומש למצב ביישוב חאן אל אחמר. אני כותב דברים אלו בצער רב, אך מול רצונות ההרס לאחר הפיגוע הקשה, לא נשאר לי אלא לנסות כל דרך בכדי לעצור את החרפה", הוסיף דגן.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון צעדו ליישוב חומש מעל 15,000 איש יחד עם משפחת דימנטמן, האלמנה אתיה דימנטמן, הוריו ואחיו של יהודה הי"ד. בצעדה תקף ראש מועצת שומרון יוסי דגן את הממשלה ואת ראש הממשלה "אנחנו אומרים לממשלת ישראל אנחנו לא נוותר על חומש בחיים! אנחנו עומדים כאן ואומרים לראש הממשלה נפתלי בנט- האחריות היא עליך!, אתה צריך להחזיר את עם ישראל לכאן! אתה צריך לאשר את ישיבת חומש ולתת מענה לדם השפוך!", קרא דגן לבנט.

נזכיר כי ביום שישי האחרון, הרסו כוחות מג"ב, משטרה ומינהל אזרחי מספר מבנים ביישוב חומש, בין השאר הרסו הכוחות 2 בתי משפחות וכן את מייכלי המים של הישיבה במקום, מיכלי מים שמוצבים במקום מספר שנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים