שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שני אנשי מנגנוני הביטחון נהרגו מאש צה"ל
בפעילות בג'נין
שני אנשי מנגנון של הרשות ומחבל מהג'יהאד האסלאמי נהרגו בחילופי אש עם כוח ימ"מ. התחקיר במערכת הביטחון: השוטרים הפלסטינים פתחו באש
תגיות:
כוחות הביטחון בחיפושים אחר מחבל | צילום: דובר צה"ל

שלושה פלסטינים, בהם שני אנשי מנגנוני הביטחון ומחבל, נהרגו בחילופי אש עם כוחות ימ"מ שפעלו ברחוב נצרת בעיר ג'נין – כך דיווחו הלילה (חמישי) כלי תקשורת פלסטיניים. התקרית אירעה במהלך מבצע למעצר מבוקשים, שהוצא לפועל על ידי מסתערבים בעקבות מידע שהתקבל משב"כ. לא היו נפגעים בצד הישראלי.

מתחקיר ראשוני שנערך במערכת הביטחון עולה כי שני מבוקשים הסתתרו ליד מבנה השייך למודיעין הצבאי הפלסטיני, אחד מגופי המנגנונים הפלסטינים. בשל העובדה שכוח הימ"מ היה מסוערב, צה"ל לא עדכן מראש את המנגנונים על הכניסה. לפיכך ליד המבנה היו כוחות אבטחה פלסטינים, כפי שקורה בשגרה סביב מבנה ביטחוני.

מהתחקיר של צה"ל עלה שכאשר הכוח נערך לעזיבת המקום נפתחה אש נרחבת, לסביבה ובמדויק לעבר הכוח, שזיהה את מקור הירי: שלושה חמושים, שוטרים פלסטינים, שלא ידעו כנראה שמדובר בכוח ששייך לצה"ל. הכוח ירה בתגובה והרג שניים מהשוטרים הפלסטינים – אדהם עליווי (בן 23) ותייסיר עיסא (33).

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי התיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בג'נין הלילה התבצע כמקובל. אחד השוטרים ההרוגים הוא קצין בדרגת סגן והשני שוטר בן 20. שוטר שלישי נפצע אנושות. שני פצועים מהאירוע פונו לבית החולים העמק בעפולה. מצבו של אחד מהם קשה ומצבו של השני – בינוני.

בהודעת המודיעין הצבאי של הפלסטינים נכתב כי השניים הם "שהידים שנהרגו כתוצאה מהתנגשות עם כוח מיוחד של ישראל על אדמת ג'נין". עוד נכתב כי "שני הצעירים נהרגו בהתנגשות חמושה עם אנשי היחידה המיוחדת של צבא הכיבוש".

דובר תנועת פת"ח הודיע כי השלושה נהרגו במהלך עימות מזוין עם כוחות הביטחון של ישראל בג'נין. התנועה גינתה את "הפשעים הציוניים נגד עמנו בכל מקום", ואף הדגישה כי "כל צורות הטרור נגד עמנו לא יגרמו לנו לסטות מהמשך המאבק לשחרור ולטיהור ארצנו הקדושה מחיילי הכיבוש והמתנחלים. נישאר להגן על ירושלים הבירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים