שיתוף
תגובות
חדשות » שני נרצחים בפיגוע ירי בחדרה | המחבלים- בעלי אזרחות ישראלית
טרור בצל הפסגה
כוחות גדולים פועלים כעת באום אל פאחם | שר הביטחון עורך דיון חירום בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ רונן בר
הנשק ששימש את המחבל | צילום: דוברות המשטרה

שני בני אדם נרצחו ושישה נוספים נפצעו בפיגוע ירי שבוצע הערב (ראשון) בידי שני מחבלים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. בין הנפגעים שלושה שוטרים. כוח מסתערבים שהיה במקום נטרל את המחבלים, תושבי אום אל פחם, בתום קרב יריות. ממד"א נמסר כי שני גברים כבני 20 פונו לבית החולים הלל יפה במצב קשה, שניים, בן 45 וצעירה כבת 20, פונו במצב בינוני ושניים נוספים מטופלים בשטח.

במערכת הביטחון מעריכים כי שני המחבלים הם ערבים אזרחי ישראל. בהנחיית מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי שהגיע לזירה, נשלחו כוחות רבים, בהם מסוקים, לאזור אום אל פחם, שממנה ככל הנראה הגיעו המפגעים. לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ישבו במסעדה סמוכה, שמעו את היריות, רצו למקום וירו במחבלים שארבו מאחורי אוטובוס של חברת קווים ופתחו באש. במהלך חילופי האש שני המפגעים כאמור חוסלו, המנטרלים פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני.

מלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על האירוע ועושה את דרכו לזירת הפיגוע. שר הביטחון בני גנץ מקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה שבזירה וראש אגף מודיעין, האלוף אהרון חליוה.

הדיווח הראשוני התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 20:43 על מספר נפגעים ברחוב הרברט סמואל בעיר. במשטרה ציינו כי שלושה מהם שוטרים.
נמסר כי "היורים נוטרלו ככל הנראה על ידי כוחות משטרה. כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד המחוז עושים דרכם לזירת האירוע". שניים מהשוטרים שנטרלו את המחבלים נפצעו באורח בינוני וקשה. בנוסף מטופלים במקום מספר נפגעי חרדה.

הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע. "החזרה של פעולות ההקרבה בעומק הציוני היא הכרחית להרתעה מפני תוקפנות וטרור", אמר דובר הארגון, שהוסיף כי זאת תגובה "בשם העם הפלסטיני והעמים החופשיים של האומה (האסלאמית) לפסגת הרשע בהשתתפות שרי חוץ ערבים". זאת, בהתייחסו לפסגת הנגב בהשתתפות שרי החוץ של מצרים, בחריין, מרוקו ואיחוד האמירויות.

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, אמר בזירת הפיגוע כי "מדובר באירוע חמור ביותר. שני המחבלים חוסלו על ידי לוחמים שישבו לאכול פה במסעדה. יש גם מספר פצועים. אנחנו עדיין בסריקות נרחבות באזור כדי להזים חשד שלא נשאר פה אף מחבל באזור, ובטח לא בסביבה". לדבריו, "אנחנו מתכוונים לבצע מעצרים גם בהמשך, לעשות חיפושים עד שלא שנסגור את האירוע לא נעזוב את הזירה".
מחברת קווים נמסר כי "במהלך נסיעה של קו 79 מחדרה לאור עקיבא נשמעו קולות ירי מחוץ לאוטובוס. הנהג פתח בנסיעה ונמלט מהזירה על מנת למנוע פגיעה בנוסעי האוטובוס. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים