שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » שפל חדש נרשם במדד מנהלי הרכש
בחודש מרץ
בנק הפועלים מדווח על ירידה בשיעור של 10.7 נקודות במדד מנהלי הרכש • במבט גלובלי: מדדי מנהלי הרכש העולמיים נמצאים בשפל שלא נראה מאז מאי 2009 • הפועלים: "הכלכלה העולמית תתכווץ ב-3%, מה שיפגע בביקושים למוצרי תעשייה וטכנולוגיה"
תגיות:
מטה בנק הפועלים בתל אביב | צילום: rasika108, שאטרסטוק

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד בחודש מרץ ב-10.7 נקודות לרמה של 34.6 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר 2009. החודש נרשמה ירידה בכל סעיפי המדד למעט רכיבי מחיר ומלאי חומרי גלם שהצביעו על התרחבות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה במעט בחודש מרץ ב-0.5 נקודות לרמה של 47.6 נקודות, רמה שעדיין מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית. העלייה נבעה ברובה המכריע משיפור במדד מנהלי הרכש בסין שעלה לרמה של 50.1 נקודות מ-40.3 נקודות בחודש פברואר. מדד מנהלי הרכש העולמי למעט סין הגיע בחודש מרץ לרמה של 46.6 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2009.

לדברי כלכלני בנק הפועלים, "הפגיעה בענפי התעשייה היא פחותה ביחס לענפי השירותים, אך היא עדיין גדולה. אופציית העבודה מהבית פחות רלוונטית בתעשייה למעט היי-טק אולי, ושיעור המגיעים לעבודה בתעשייה גבוה יותר מזה של שאר ענפי המשק".

עוד ציינו כלכלני הפועלים, כי"ניכרת שונות גדולה בין המפעלים: אלו שעוסקים בייצור מזון ותרופות לדוגמה, פעילותם כמעט ולא נפגעה. מנגד, חברות שתוצרתן מיועדת ליצוא ניצבות עתה בפני אי-ודאות גדולה. הכלכלה העולמית צפויה להתכווץ השנה ב-3%, וזה צפוי לפגוע בביקושים למוצרי תעשייה המיועדים לצריכה פרטית ולהשקעות, ובכלל זה גם למוצרי טכנולוגיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים