שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שריפה בחיפה; דקירה בלוד; תקיפה בירושלים
התפרעויות הערבים
חניון בניין בחיפה הוצת ועלה באש, כ-60 אנשים רובם ילדים נזקקו לטיפול רפואי • יהודי נדקר ע"י ערבי כשהיה בדרכו לבית הכנסת • יהודי הותקף בדרך שכם במזרח ירושלים
ההתפרעויות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

המהומות ברחבי הארץ עולות מדרגה כשהצד הערבי משתולל כנגד היהודים. בלוד גבר בן 34 נדקר הבוקר ע"י ערבי כשהיה בדרכו לבית כנסת. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. לאחר שטופל בבית החולים המשטרה עיכבה לחקירה את היהודי שנדקר. ראש עיריית לוד יאיר רביבו סיפר: "אדם נדקר בדרכו לבית כנסת שבסמוך למסגד. עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר, הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים".

אירוע נוסף התרחש בחיפה בשכונה חרדית, חניון בניין ברחוב אהבת ישראל בעיר הוצת ועלה באש, כ-60 אנשים רובם ילדים נזקקו לטיפול רפואי, רובם במצב קל, פונו לבתי החולים בעיר. מחקירת האירוע עולה כי מספר ערבים הגיעו לחניון וע"פ מצלמות האבטחה נראים כשהם שופכים חומר תבערה על מספר רכבים, מציתים ובורחים. ההצתות בוצעו כחלק מההתפרעויות והאלימות בין ערבים ויהודים בערים המעורבות.

התפרועיות הערבים בעכו: ערבים שרפו מבנה בן שלוש קומות בעיר העתיקה, שבו שוכן מרכז השימור הבינלאומי של רשות העתיקות. האש התפשטה למבנה סמוך. בעירייה טוענים כי המשטרה וכוחות כיבוי האש לא נכנסים לשטחי העיר העתיקה.

בירושלים לא פסחו המהומות, יהודי הותקף בידי מספר ערבים רכובים על אופנוע בעיר העתיקה בירושלים. הנתקף לא נזקק לטיפול רפואי. המשטרה עצרה שני חשודים. מקרה נוסף בירושלים, יהודי הותקף בדרך שכם במזרח ירושלים ונזקק לטיפול רפואי. המשטרה פתחה בסריקות ולבסוף עצרה חמישה חשודים.

בכפר קאסם הושחתו שתי ניידות משטרה לאחר שהוצתו ע"י ערבים. במספר צמתים בנגב התקיימו הפרות סדר מצד הערביי הסביבה, תוך השלכת אבנים וגרימת נזק לרכבים באזור. משטרת ישראל תבקש הבוקר להאריך את מעצרם של 32 חשודים שנעצרו במהלך הלילה ולפנות בוקר בחשד להפרות סדר, יידוי ותקיפות שוטרים ביישובי המגזר הבדואי בנגב ובצירים.

דוברות המשטרה מסרה לאחר המקרים מהיום האחרון: "משטרת ישראל תבקש הבוקר מבית המשפט להאריך את מעצרם של 46 מהחשודים שנעצרו באירועי אמש והלילה בערים והיישובים השונים בגזרת מחוז חוף בחשד להפרות הסדר הקשות, יידוי אבנים, חסימות כבישים, השלכת בקבוקי זכוכית, ירי זיקוקים, הצתות ותקיפות שוטרים".

"אמש ובמהלך הלילה האחרון התרחשו הפרות סדר קשות שכללו חסימות כבישים ראשיים, יידוי אבנים, גרימות נזק לרכוש, השלכת בקבוקים, הפעלת זיקוקים ותקיפות שוטרים. האירועים התרחשו ביישובים בוואדי ערה ובערים השונות בגזרת מחוז חוף בדגש על הערים חיפה ועכו".

"שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ויס"מ פעלו בגזרות השונות להשלטת הסדר ופתיחת צירי התנועה שנחסמו. בעקבות האירועים נעצרו על ידי השוטרים 85 חשודים. הבוקר כאמור, תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרם של 46 מהחשודים במעורבות באירועים".

"במהלך האירועים נפצעו 11 שוטרים נפצעו במהלך הארועים באורח קל עד בינוני כאשר כלל השוטרים טופלו רפואית ושוחררו למעט שוטר פצוע ירי שעדיין מאושפז בבית חולים. משטרת ישראל פועלת בנחישות ומשתמשת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם מפרי הסדר . המפקדה המשימתית שהחלה את עבודתה אמש נותנת את אותותיה ולוחמי מג"ב ימשיכו בביצוע מעצרים במוקדי האלימות במטרה להשיב את הבטחון לאזרחים".

כזכור היום דיווחנו כי על רקע ההתפרצות האלימה והלאומנית, חתם שר הביטחון בני גנץ על צו המאשר גיוס של 10 פלוגות מג"ב נוספות במילואים, זאת לאחר הסטת הכוחות והגיוס שנערכו שלשום.

עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי. לצד זאת, קבע שר הביטחון כי אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים