שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » שרי אריסון מכרה כרבע ממניותיה בבנק הפועלים
מממשת בישראל
כחלק מתהליך יציאה מהשקעותיה בישראל מכרה אריסון בפעימה השנייה כ 4.4 מאחזקותיה בבנק הפועלים, היא צפויה למכור את השאר בשנה הקרובה • המנייה צונחת ב3.5 % בפתיחה
בנק הפועלים | צילום: rasika108, שאטרסטוק

אשת העסקים המיליארדרית שרי אריסון מכרה כרבע ממניותיה בבנק הפועלים. אריסון אחזקות מכרה בסופו של דבר 4.4% ממניות הבנק במחיר של 25.5 שקל למניה.

אריסון, לשעבר בעלת השליטה בבנק, מפיצה 53 מיליון מניות של הבנק, כאמור 4.4% מהון המניות של הבנק ו-5% מהמניות הסחירות, באמצעות הבנקים הזרים סיטי וגולזמן זקס. המניות נמכרות במחיר של 2,536 אגורות למניה, הנחה של כ-5% על מחיר השוק. למניות, שיהיו חסומות למשך 90 יום, נרשמים ביקושים גבוהים מצד משקיעים מוסדיים..

לאחר המכירה, שרי אריסון נשארת עם אחזקה של 11.3% בבנק הפועלים והיא צפויה על פי הערכות למכור גם אותם במהלך השנה הקרובה.

קבוצת אריסון מוכרת את מניותיה בנק הפועלים, החזקתה המרכזית, במסגרת מהלך של יציאה מהשקעותיה בישראל. זוהי הפצת המניות השנייה מאז החליטה אריסון להיפרד מהבנק בספטמבר 2018, אז החזיקה 20% ממנו. במסגרת הסיכום עם בנק ישראל על תהליך הפיכת בנק הפועלים לבנק ללא גרעין שליטה, היא מחויבת לרדת להחזקה של פחות מ-5%. בנק ישראל העמיד שבע שנים להשלמת מכירת המניות.

בשוק ההון מעריכים, כי למימושים יש קשר לחקירתה של אריסון בעבר, בפרשת השוחד בקבוצת שיכון ובינוי ולזימון בכירים לשימוע בעניין בחודש האחרון.

המכירה הבאה צפויה אחרי שבנק ישראל יחליט אם הבנקים יוכלו לחלק דיבידנד השנה.

כזכור, בנובמבר 2018 מכרה אריסון החזקות של שרי אריסון 4.26% מהון המניות של בנק הפועלים, בתמורה ל-1.42 מיליארד שקל. המחיר בעסקה שיקף הנחה של כמעט 6% על מחיר השוק של מניית הפועלים וגרר גם אז ירידות חדות של המניה ומגזר הבנקים כולו.

כ-35% מהמניות נמכרו למשקיעים זרים ואילו היתר למשקיעים ישראלים. בשל המכירה, הבורסה פתחה היום את יום המסחר בירידות חדות כשמדד הבנקים יורד ב2.2% וסוחב אותה למטה, כמניית בנק הפועלים יורדת בחדות ב-3.5%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים