שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שרת החוץ הגרמנית: "גרמניה ערבה לבטחון ישראל"
בהצהרה משותפת עם לפיד
הוסיף לפיד: "השרה ברבוק ואני שוחחנו על שיחות הגרעין המתקיימות בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה. הצגתי לשרה שאיראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל"
יאיר לפיד יורד מהמטוס | צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שר החוץ יאיר לפיד קיים היום (ה') עם שרת החוץ הגרמנית, אנאבלה ברבוק מסיבת עיתונאים, בפתח דבריו אמר שר החוץ: "הידידות בין ישראל לגרמניה מבוססת על העובדה שאנחנו לא מתכחשים לעבר ולא מעמידים פנים שהוא לא קיים. אנחנו מתמודדים איתו. קיומה של ישראל חזקה וגאה, היא הערובה לכך שלא תהיה עוד שואה".

הוסיף לפיד: "השרה ברבוק ואני שוחחנו על שיחות הגרעין המתקיימות בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה. הצגתי לשרה את עמדתנו, לפיה איראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל, אלא לעולם כולו".

"מדינות ה-E-3 אינן יכולות להתעלם גם מן האיום שמהווה איראן מעבר לנושא הגרעיני. איראן היא חיזבאללה בצפון, איראן היא חמאס בדרום, איראן היא יצואנית טרור שיש לה זרועות מתימן ועד בואנוס איירס. הוסיף, "שוחחתי עם השרה גם על הניסיון השיקרי והבזוי לתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד. השימוש במילה הזו: "אפרטהייד", דווקא כלפי העם שסבל מגזענות יותר מכולם, הוא בלתי נסלח ובלתי נסבל" אמר.

לדברי לפיד יש מטרה לערער על הזכות הקיום של ישראל עם לאום יהודי: "הקמפיין הזה הוא חלק מקמפיין גדול יותר, שמטרתו לערער על זכות הקיום של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מול הקמפיין הזה גרמניה – כמו שרת החוץ שלה – היא ידידת אמת שאפשר לסמוך על תמיכתה".

לפיד על היחסים בין ישראל-גרמניה אמר: "לא רק העבר מחבר בינינו, אלא גם ההווה. הברית עם גרמניה היא אחת הבריתות החשובות ביותר של ישראל. זהו חיבור כלכלי, בטחוני ומדיני, וזהו חיבור שמבוסס על ערכים דמוקרטיים וליברליים ועל השקפת עולם דומה. והוסיף כי יש שיח רחב בין שתי המדינות במגוון נושאים: "אנחנו מסתכלים באופן דומה על נושאים כמו האקלים, כמו חשיבות המאבק בגזענות על כל סוגיה, וכמו הצורך להיאבק על הדמוקרטיה הנמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפה גלובלית".

לסיום אמר לפיד: "הדרך ליצור שינוי עוברת בדיאלוג. אני מודה לשרה ברבוק על הדיאלוג הזה, על המחוייבות שלה לביטחון ישראל וקיומה, ועל העובדה שבאה לבקר אצלנו בישראל סמוך כל כך לכניסתה לתפקיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים