שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר גנץ מבקר כעת בירדן • בר לב ביקר בחשאיות
בפחות משבוע
שר הביטחון הדגיש בפניו את חשיבות השמירה על היציבות והשקט, ואת הצורך הכולל להילחם בטרור. בשבוע שער ביקר עמר בר לב בירדן ונפגש עם שר החוץ
בני גנץ ומלך ירדן | צילום: Royal Hashemite Court

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם מלך ירדן עבדאללה בארמון המלך ברבת עמון ואיחל לו ולכל תושבי הממלכה רמד'אן כרים, לקראת חודש הרמד'אן שיחל בימים הקרובים. הפגישה עסקה באתגרים הביטחוניים האזוריים.

בפגישה העלה גנץ בפני המלך את הצעדים שמתכוונת ישראל לעשות על מנת לשמור על חופש הפולחן בירושלים ובאיו"ש, את חשיבות התיאום הביטחוני בימים אלו וכן דן איתו בצעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה שימומשו תוך עמידה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

שר הביטחון הדגיש בפניו את חשיבות השמירה על היציבות והשקט, ואת הצורך הכולל להילחם בטרור, ובפרט בארגון דעא"ש, שעומד מאחורי הפיגועים האחרונים בישראל.

שר הביטחון הודה למלך על מנהיגותו והשפעתו החיובית על האזור כולו, וכן על נכונותו לחזק את שיתופי הפעולה בין הממלכה לבין ישראל בכלל התחומים, ולהעמיק את השלום בין שתי המדינות.

בתוך כך, השר לביטחון פנים עמר בר לב ביקר בחשאי בירדן ביום רביעי שעבר ונפגש עם שר החוץ איימן ספאדי. בכיר ישראלי אמר שמטרת הפגישה היתה תיאום לקראת הרמדאן במטרה להוריד את המתיחות ולמנוע הסלמה בירושלים. כך דיווח ברק רביד.

בכיר ישראלי אמר לוואלה כי הפגישה בין בר לב לשר החוץ הירדני הייתה באווירה טובה מאוד. חלק מרכזי בפגישה עסק במצב בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. הוא ציין כי הצד הירדני ביקש להגדיל את מספר השומרים של הווקף בהר הבית בעוד שהצד הישראלי הביע דאגה מכך שחלק מאנשי הווקף הם תומכי חמאס.

הבכיר הישראלי ציין כי הירדנים הם אלה שיזמו את הפגישה והיא תואמה ע"י משרד החוץ הישראלי ובידיעת שר החוץ לפיד וראש הממשלה בנט. כמה ימים קודם לכן נפגש בר לב עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח גם כן לצורך תיאום לקראת הרמדאן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים