שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ לפיד נפגש עם מלך ירדן
מפגש מלכותי
הפגישה באה על רקע חודש הרמאדן וחג הפסח המתקרבים וכן לאור העלייה במתיחות בשבועות האחרונים בירושלים | צפו בתיעוד מהפגישה
שר החוץ לפיד ומלך ירדן עבדאללה | צילום: באדיבות המצלם

לקראת חודש הרמאדן ולאור הדאגה על מתיחות גוברת בירושלים – שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום בעמאן עם מלך ירדן עבדאללה השני.

השר לפיד בתום הפגישה: "סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח. היחסים המיוחדים שלנו עם ממלכת ירדן מבטיחים עתיד טוב יותר לילדנו, השלום ביננו הוא לא רק שכנות טובה אלא גם האחריות המוסרית שלנו לשני העמים".

בהודעה שהתפרסמה לאחר הפגישה נאמר כי שר החוץ לפיד ברך את המלך על חיזוק היחסים ושיתופי הפעולה ושוחח עימו על החשיבות האסטרטגית של יחסי ירדן – ישראל. השניים דנו בסוגיות מדיניות אזוריות ובינלאומיות, בהתקדמות מעגלי הנורמליזציה והשלום והביעו תקווה שהפרויקטים המשותפים של אנרגיה מתחדשת וסחר יישאו פרי.

מאז הקמת הממשלה התחזק האמון והודקו הקשרים עם ממלכת ירדן. זוהי פגישה שנייה של שר החוץ לפיד עם הוד מעלתו המלך עבדאללה השני.

יצוין כי בשיחה השתתפו גם שר החוץ הירדני איימן ספדי, ראש לשכת המלך ד"ר ג'עפר חסן, מנכ"ל משרד החוץ הישראלי אלון אושפיז ויועצו המדיני של לפיד יאיר זיוון. סוכנות הידיעות הירדנית פטרה מסרה שבמהלך הפגישה דנו כולם במאמצים לחזור לתהליך השלום, כשהמלך "הדגיש את הצורך להגביר את המאמצים להשגת שלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות, באופן שיבטיח הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית ובת קיימא בקווי 1967, שמזרח ירושלים בירתה, המלך חזר על הצורך שלא לפגוע בסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים, לשמור על השקט הכולל, ולהפסיק את כל הצעדים החד-צדדיים המערערים את פתרון שתי המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים