שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר החוץ של בחריין נחת לביקור רשמי בישראל
ביקור היסטורי
עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר החוץ גבי אשכנזי ויחתום על הסכם התעופה בין המדינות בהשתתפות שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו
טקס השלום עם איחוד האמירויות ובחריין | צילום: Andrea Hanks, הבית הלבן

שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, נחת הבוקר בארץ יחד עם משלחת של 25 אנשי צוות, בהם נציגים של משרד החוץ הבחרייני ואנשי הבית הלבן, לביקור היסטורי ראשון מאז חתם על ההסכמים עם ישראל בארה"ב.

א-זיאני הגיע לישראל בטיסה הראשונה וההיסטורית של חברת התעופה הבחריינית "גולף אייר". כאשר בקבלת הפנים נכח עמיתו הישראלי שר החוץ גבי אשכנזי. אשכנזי התנצל שבגלל הקורונה לא יוכלו לנסוע לירושלים ביחד אלא בנפרד.

לאחר מכן ייסעו השניים למשרד החוץ בירושלים – שם יקיימו פגישה אישית. בהמשך ייפגשו שאר הגורמים וימסרו הצהרות.

משם ימשיך השר לבית הנשיא, וייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. כאשר מבית הנשיא הוא ימשיך למעון רה"מ לפגישה עם נתניהו.

בשעה 17:00 ייערך כינוס מרכזי במלון דוד המלך בירושלים, בהשתתפות א-זיאני, נתניהו, אשכנזי, ריבלין, וגם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. הצוותים צפויים לחתום על הסכם תעופה בין המדינות. פומפאו, יש לציין, הגיע לביקור פרידה אישי בארץ ויגיע בין היתר לרמת הגולן וליקב פסגות בשער בנימין.  

כזכור, בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את הסכם הנורמליזציה בין ישראל וממלכת בחריין, ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים. לפני חודש בדיוק המריאה המשלחת הישראלית הרשמית הראשונה למנאמה בירת בחריין, שם חתמה על סדרת הסכמים בילטרליים ושיתופי פעולה במגוון תחומים צבאיים ואזרחיים כאחד.

ישראל אף הגישה לבחריין בקשה לקבלת אישור לפתיחת שגרירות, וגורמים מעריכים שהדבר יקרה בקרוב. שתי המדינות חתמו גם על הסכם אשרות, כאשר בניגוד להסכם פטור מאשרות שנחתם עם איחוד האמירויות – מול בחריין נחתם הסכם אשרות במסגרתו ישראלים שירצו לבקר בה יצטרכו להנפיק ויזה אלקטרונית לפני הגעתם וכך גם לגבי בחריינים המבקשים להגיע לארץ. 

גורמים בישראל מספרים על תחושת התלהבות, גם באיחוד האמירויות וגם בבחריין, לקראת קידום הקשרים. לדבריהם, אין חשש כי חילופי השלטון בבית הלבן יפגעו בתהליכים הללו. עוד הם אמרו כי הסכמי אברהם זוכים לתמיכה דו-מפלגתית בארה"ב: "ברגע שייכנס הממשל החדש, נשב, נדבר איתם, ונמשיך את תכנית הפעולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים