שיתוף
תגובות
חדשות » שר המשפטים סער אישר את תקנות החרם
נלחמים בדה-לגיטימציה
השר סער: ״מדינת ישראל צריכה להילחם בנסיונות להחרמתה, שהם חלק ממהלך רחב לעשות דה-לגיטימציה למדינה היהודית״ בצלמו דורשים מוועדת החוקה לאשר השבוע את התקנות
שריפת דגל ישראל | צילום: shutterstock

במהלך השבוע שעבר העביר שר האוצר אביגדור ליברמן לשר המשפטים גדעון סער את התקנות למניעת הפגיעה בישראל באמצעות חרם. והשבוע, לאחר שבחן את הדברים, הביע שר המשפטים את הסכמתו. אולם התקנות טעונות אישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

כאמור, מטרת המהלך היא להסדיר הליך של הגבלת השתתפות במכרז ומניעה של הטבות ממי שנמצא כי פרסם קריאה להטלת חרם על מדינת ישראל או מי שמשתתף בחרם עליה.

אולם הערב כאמור, הודיע שר המשפטים גדעון סער שחתם על תקנות חוק החרם שמסדירות את שלילת המימון מכל ארגוני החרם. בהודעה שפרסם נמסר: "אישרתי את תקנות החרם".

השר סער: ״מדינת ישראל צריכה להילחם בנסיונות הנואלים להחרמתה, שהם חלק ממהלך רחב יותר של נסיונות לעשות דה-לגיטימציה למדינה היהודית״

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן' בתגובה להודעת שר המשפטים ולפיה ימנע מארגוני דה לגיטמציה שמחרימים את ישראל לקבל הטבות מס: " ישראל נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים על זכותה להתקיים בגלל פעילות ארגוני הדה לגיטימציה וזהו צעד חשוב במאבק נגדם. יחד עם זאת, מדובר בטיפה בים ויש לפעול בכל הדרכים כדי להפסיק לאלתר את פעילותם ולהוציאם מחוץ לחוק. נגד האנטשימיות החדשה הזו יש להיאבק בכל הכוח".

במהלך השבוע שעבר העביר אליי שר האוצר אביגדור ליברמן את התקנות למניעת הפגיעה בישראל באמצעות חרם. לאחר שבחנתי את הדברים, הבעתי את הסכמתי. התקנות טעונות אישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. מטרת המהלך היא להסדיר הליך של הגבלת השתתפות במכרז ומניעה של הטבות ממי שנמצא כי פרסם קריאה להטלת חרם על מדינת ישראל או מי שמשתתף בחרם עליה. מדינת ישראל צריכה להילחם בנסיונות הנואלים להחרמתה, שהם חלק ממהלך רחב יותר של נסיונות לעשות דה-לגיטימציה למדינה היהודית.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק מסר: "אני מברך את ידידי השר גדעון סער שמיד נרתם וחתם. אני בטוח שוועדת החוקה תתכנס עוד השבוע ותחתום על התקנות. המאבק בחרם איננו מאבק פוליטי אלא עניין של זכויות אדם".

בתגובה להודעת שר המשפטים, אמר יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג: "מברכים את שר המשפטים ומקווים שהתקנות תייושמנה במהירות האפשרית נגד ארגוני החרם והדה לגיטימציה הפועלים מבפנים נגד מדינת ישראל. על מערכות האכיפה והמשפט לצאת למהלך כולל אשר ייגע בכל התחומים: מימון זר, הפצת שקרים, אישורי כניסה לפעילים זרים ועוד, במטרה להיאבק בתופעת הרדיפה של מדינת היהודים. אסור להמשיך במתכונת של אדישות והשלמה עם פעילותם. הדמוקרטיה הישראלית חייבת להתחיל להגן על עצמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים