שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » תבוטל העלייה לציונו של ה'אור החיים' הקדוש
בגלל הקורונה
לאחר צמצום הילולת ל"ג בעומר, הודיעה המשטרה למארגני הילולת האור החיים כי השנה לא תתאפשר העלייה לציון הקדוש • יוסי דייטש ל'בחזית': אף אחד לא רצה ליטול אחריות
הילולת אור החיים | צילום: פישל רוזנפלד

ביום שלישי הקרוב, ט"ו תמוז, יחול יום ההילולא של המקובל האלוקי הגאון הקדוש רבי חיים בן עטר, ה'אור החיים' הקדוש, הטמון למרגלות הר הזיתים בירושלים. 

במשך רבות בשנים מהווה ציונו הקדוש אבן שואבת להמוני בית ישראל שבאים מכל קצווי הארץ לשפוך שיח ולהתפלל למען צרכי הכלל והפרט. בימים האחרונים התקיימו מספר פגישות עם נציגי המשטרה מתוך מטרה להיערך להילולה הגדולה, במהלכן עלו אפשרויות שונות שיאפשרו את קליטת אלפי המתפללים בהתאם להנחיות המשטרה המחמירות בימים אלו.

לצד פעילות זו, בשיתוף פעולה בין ראש העיר משה ליאון וסגנו יוסי דייטש, אף נמצא תקציב להתקנת תאורה במבואות הציון בעלות של כרבע מיליון שקלים.

אלא שבפגישה מכרעת שהתקיימה השבוע בהשתתפות סגן ראש העיר יוסי דייטש, מנכ"ל בתי העלמין בירושלים צוריאל קריספל ובכירי המשטרה במחוז ירושלים, הוחלט כי על מנת למנוע סיכונים מיותרים, תבוטל השנה העלייה ההמונית לציון.

בשיחה עם 'בחזית', אומר דייטש, כי הוא ישב עם המשטרה "שהציגה תנאים נוקשים ובלתי ישימים לאישור ההילולה. אלא שאף איש ציבור או גוף רשמי לא היה מעוניין לקחת על עצמו אחריות לאירוע, ובעצה עם רבנים, הוחלט להותיר את המצב כמו שהוא ולוותר על העלייה ההמונית כבכל שנה".

לדברי דייטש, "בין שלל הדרישות, דרשה המשטרה לאפשר נוכחות של 250 איש בלבד בו זמנית במרחב הציון, כאשר האוטובוסים שיביאו את ההמונים ייאלצו להמתין עד לפיזור הקהל מהציון ורק אז יתאפשר להם לפרוק את ציבור הנוסעים".

עם זאת, מציין דייטש כי "מי שירצה לעלות לציון בהילולה, יוכל לעשות זאת בכוחות עצמו. אני קורא לציבור לשמור על הכללים. להעתיר בתפילה על ציון האור החיים זה דבר חשוב, אך הציווי של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם חשוב לא פחות ולעת הזאת עם נתוני התחלואה הגבוהים בימים האחרונים, מוטלת האחריות על כולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים