שיתוף
תגובות
משפט » תביעת ענק: "ג'ול פרסמה באתרי ילדים"
המאבק בעישון
מדינת מסצ'וסטס שבארה"ב הודיעה כי היא תובעת את חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול על חלקה במגיפת הסיגריות האלקטרוניות בקרב בני נוער במדינה, לאחר שפרסמה במגזינים הפונים לילדים ובני נוער • בעבר טענה ג'ול כי הקמפיין פנה לצעירים בגילאי 20 ומעלה
תביעה נגד ג'ול | צילום: Steve Heap, שאטרסטוק

ממשיכה להסתבך: ענקית ייצור הסיגריות האלקטרוניות ג'ול (juul), שמוצריה משווקים גם בישראל, מתמודדת בימים אלה עם תביעה נוספת המטילה בה את האשמה לפיה היא אחראית למה שמכנים מומחי בריאות הציבור בארה"ב "מגיפת התמכרות" למוצרי איוד בבתי הספר ובמעונות הסטודנטים במדינה.

בהודעה שנמסרה מטעם התובע הכללי של מדינת מסצ'וסטס, נכתב כי התביעה באה לאחר חקירה שנמשכה בפרקליטות המדינה למעלה משנה, וממנה עלה כי בניגוד לטענות החברה כי היא לא מעודדת צעירים ובני נוער להשתמש בסיגריות אלקטרוניות, עם השקת המוצר בשנת 2015, כמו גם בשנת 2016, השקיעה החברה סכומי עתק בפרסום הסיגריה האלקטרונית שלה באתרי אינטרנט ובמגזינים הפונים במובהק לילדים ובני נוער.

"החברה קנתה שטחי פרסום באתרי אינטרנט אטרקטיביים מאוד לילדים, מתבגרים בחטיבת הביניים ובתיכון, ותלמידי קולג', כולל אתרים חינוכיים", נכתב בכתב התביעה. לפי התביעה, "לג'ול הייתה היכולת להגדיר 'רשימה שחורה' של אתרים בהם לא תפרסם את מוצריה, אך נמנעה מכך" משיקולים עסקיים שהביאו לפגיעה בבריאות הציבור.

מגיפת התמכרות לסיגריות אלקטרוניות בקרב קטינים | צילום: Steve Heap, שאטרסטוק | צילום: שאטרסטוק

התביעה מתייחסת גם לקמפיין של ג'ול בתקופת השקת הסיגריות האלקטרוניות שלה. לפי התביעה, למרות שמשרד הפרסום של החברה הציע קמפיין המתבסס על הסלוגן "הכל משתנה בסופו של דבר", תוך הצגת מוצרי האיוד שלה כתחליף חדשני לסיגריות – בחרה החברה לצאת בקמפיין שונה בכיכובם של משפיעני רשת צעירים, שפורסם כאמור באתרים הפונים לילדים ובני נוער.

התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט במדינת מסצ'וסטס, מצטרפת לשורה של תביעות נוספות נגד החברה, כאשר המכנה המשותף לכולן היא תליית האשמה במגיפת ההתמכרות בקרב צעירים ובני נוער בארה"ב בחברת ג'ול.

דובר חברת ג'ול מסר בתגובה כי החברה "עדיין לא עברה על כתב התביעה" וכי החברה "תמשיך להתמקד בהגברת אמון הציבור בחברה, תוך עבודה משותפת עם התובע הכללי, הרגולטרים ורשויות בריאות הציבור הנאבקות למיגור העישון בקרב קטינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים