שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "תומך בצורה בלתי מעורערת ישראל"
יועצו של ביידן
סאליבן שוחח עם מצרים על מנת להביא לרגיעה בין עזה לישראל • ביידן במכתב לאבו מאזן: לפעול לבלימת ההסלמה • אשכנזי שוחח עם בלינקן: "לא לתת פרס לטרור"
תגיות:
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

בבית הלבן גינו אמש (שלישי) את ירי הרקטות לעבר ישראל, והבהירו שעמדת הנשיא ג'ו ביידן היא שלישראל "יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה". דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה שארה"ב מגנה את "ירי הרקטות של חמאס וארגוני טרור אחרים" לעבר ישראל – "כולל לעבר ירושלים".

סאקי ציינה שארה"ב מתמקדת כרגע בניסיון להרגיע את המתיחות בין הצדדים. היא הדגישה שביידן מקבל עדכונים יומיים על ההתפתחויות בירושלים ובעזה, והנחה את הצוות שלו לנהל מגעים קדחתניים עם בכירים ישראלים ופלסטינים – ועם מנהיגים במזרח התיכון.

דוברת הבית הלבן הוסיפה שממשל ביידן מתכוון "להמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראל-פלסטיני". לדברי סאקי, פתרון שתי המדינות הוא "הדרך היחידה להבטיח את השלום הצודק והמתמשך, ששני העמים נאבקו להשיג". אליבן, שוחח עם בכירים מצרים על מנת להגיע להרגעה בין עזה לישראל.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שוחח בטלפון עם היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. בשיחתם, גינה סאליבן את ירי הרקטות מעזה והדגיש כי הנשיא ביידן תומך בצורה בלתי מעורערת בביטחון ישראל ובזכותה להגן על עצמה תוך שמירה על חיי אזרחים, כך מסר הבית הלבן.

ב'וואלה' דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח מכתב ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ובו הדגיש את הצורך לפעול לבלימת ההסלמה הנוכחית עם ישראל, כך אמר בכיר בבית הלבן לוואלה. המכתב הועבר לעבאס היום על ידי ראש המחלקה לעניינים פלסטינים בשגרירות ארה"ב בירושלים ג'ורג' נול. הבכיר בבית הלבן סירב למסור פרטים על המכתב אך הדגיש כי "הוא היה חלק מהמגעים בין הממשל לבין ההנהגה הפלסטינית והמאמצים הנוכחים לבלימת ההסלמה, עצירת האלימות והחזרת הרגיעה".

שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב בטוויטר: "זה עתה שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן. הדגשתי בפניו שישראל שומרת על זכותה להגן על ריבונותה ולא תאפשר ניסיון לפגוע באזרחיה. החמאס בחר בדרך הטרור וירה ביממה האחרונה למעלה מ-600 רקטות, לכיוון אוכלוסייה אזרחית בירושלים בירת ישראל, למרכז הארץ וליישובי הדרום, פגע בעשרות חפים מפשע והרג 3 אזרחים. הודיתי לו על הגיבוי והתמיכה האמריקאית על זכותה של ישראל להגן על עצמה והדגשתי שישראל תמשיך לפעול ביד קשה נגד ארגון הטרור החמאס. אנו מצפים מכל הקהילה הבינ"ל לגנות את פעילות הטרור של החמאס והירי מעזה ולא לתת פרס לטרור. זהו אינטרס משותף לכולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים