שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תוספת השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים
בדיון בועדת הכספים
קושניר: "הכנסת מינימום לקשיש תעמוד על 3,710 ₪ ליחיד, כאשר קו העוני נקבע נכון ל-2019 על 3,593 ₪, זאת אומרת שנעמיד את כולם מעל הקו הזה, וזו בשורה גדולה"
קשיש | צילום: OlegRi, שאטרסטוק

ועדת הכספים החלה לדון הבוקר בהגדלת סכומי תוספת השלמת הכנסה לאזרחים ותיקים. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "מתרגש מהחוק והשינוי שהתחלנו לקדם עוד בכנסת ה-20, השינוי יעמיד את כלל הקשישים בישראל מעל קו העוני, מתכננים לקדם עוד שיפורים בחוק".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר התייחס לחוק המוצע בפתח הדיון: "את הרפורמה הזו התחלנו לתכנן, ח"כ דאז עודד פורר ואני כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה עוד במהלך הכנסת ה-20, במטרה שבמדינת ישראל לא יהיו קשישים תחת קו העוני. היום אנחנו באים ואומרים שהכנסת מינימום לקשיש תעמוד על 3,710 ₪ ליחיד, כאשר קו העוני נקבע נכון ל-2019 על 3,593 ₪, זאת אומרת שנעמיד את כולם מעל הקו הזה, וזו בשורה גדולה שיוצאת מהדיון הזה. היום נעלה את החוק לדיון, זו בשורה למאות אלפי קשישים שיפסיקו לבחור בין אוכל לבין תרופות ולמוצרי בסיס ולחשב איך לסגור את החודש, אני מאוד מתרגש מהחוק והשינוי הזה".

"השינוי הזה מיטיב עם מי שמקבל הבטחת הכנסה ומעבר לזה מכניס גם אוכלוסיות אחרות שלא היו זכאיות, כ ועם הרחבת הקצבה רף הכניסה יורד, והמשמעות שיש עוד קשישים וקשישים רבות שיקבלו את ההטבות. ההכנסה תעמוד למעשה על 70 אחוז משכר מינימום, ומעבר לזה כל מי שנכנס למעגל המקבלים, מקבל גם הטבות שונות כגון סיוע בשכר דירה, בתשלומי חשמל ועוד, וזה מאפשר קפיצה מאוד משמעותית. יש עוד כמה שיפורים כוועדה שנרצה לעשות בחוק, ואנחנו בשיח על זה מול משרד האוצר ואגף התקציבים. אני מקווה שלקראת הדיון הבא נהייה במצב מתקדם יותר".

חברי הוועדה בירכו על הצעד וציינו כי מדובר בצעד משמעותי, ולצד כך הדגישו כי ובעקבותיו צריכים לבוא צעדים נוספים, כאשר ראוי להעמיד סכומים משמעותיים יותר לשם קיום מכובד של קשישים בישראל.

בהצעת החוק מוצע להגדיל את שיעורי תוספת השלמת ההכנסה לאזרחים ותיקים, באופן הבא:

  • לזכאים שטרם מלאו להם 70 שנים: ליחיד – הסכום המרבי יעלה ב-473 ש"ח בחודש, ולכל היתר (זוג, זוג עם ילד, יחיד עם ילד) ב-745 ש"ח בחודש.
  • לזכאים שמלאו להם 70 שנים וטרם מלאו להם 80: ליחיד – הסכום המרבי יעלה ב-477 ש"ח בחודש, ולכל היתר ב-754 ש"ח בחודש.
  • לזכאים שמלאו להם 80 שנים: ליחיד הסכום המרבי יעלה ב-481 ש"ח, ולכל היתר ב-761 ש"ח בחודש.

הגדלת סכומי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה צפויה להגדיל את מספר הזכאים לקצבה שכן ככל שהקצבה גבוהה יותר, רף ההכנסות השולל את הזכאות לקצבה עולה. הזכאות לקצבה מקנה גם הטבות בגופים נוספים לרבות הנחה בעלות חשמל, הנחה בארנונה, רכישת תרופות ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים