שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » תוקדם התכנית לפינוי בסיסי צה"ל לטובת מגורים
20 אלף יח"ד
לוחות הזמנים יוקדמו בשנתיים, בנוגע לפינוי של מחנה סירקין בפתח תקווה ושל עוד שורת מתחמים צבאיים, בהם כלא 4 ובה"ד 16 בצריפין
בנייה בישראל | צילום: Boris_V, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, חתם עם מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ינקי קוינט, על הקדמת לוחות הזמנים בשנתיים, בנוגע לפינוי של מחנה סירקין בפתח תקווה ושל עוד שורת מתחמים צבאיים, בהם כלא 4 ובה"ד 16 בצריפין. זאת במטרה לאפשר הקמת כ-20 אלף יחידות דיור חדשות בשטחי מחנות צה"ל שיפונו. זאת במסגרת החלטת הממשלה (תוכנית שוהם) לפנות את מחנות צה"ל במרכז הארץ לטובת הגדלת היצע הדיור.

במסגרת ההסכם, שנחתם בין מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אשל, ומנהל רמ"י, משרד הביטחון יפנה את המחנות בפרק זמן קצר וימסור אותם לרמ"י במצב הקיים. האחרונה תבצע בפועל את ההריסה, תפנה את המבנים הקיימים ותשקם את השטח באמצעות החברה הממשלתית לשירותי איכות סביבה, המתמחה בשיקום קרקעות.

במסגרת החלטת הממשלה המקורית, צה"ל אמור היה להרוס את המבנים ולהעביר את השטח הפנוי לרמ"י, אולם מהלך זה יצר הארכה של לוחות הזמנים. כעת, משהוחלט כי רמ"י גם תבצע את ההריסה, היא תקזז כ-65 מיליון שקל מהתשלומים שהובטחו למשרד הביטחון עבור פינוי המחנות.

מחנה סירקין בפתח תקווה: כ-1,300 דונמים יפונו כבר בימים הקרובים, ויאפשרו את הקדמת לוחות הזמנים לשיווק של כ-2,700 יחידות דיור ראשונות, כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, ומאות אלפי מ"ר של שטחי ציבור ופארקים. עד סוף השנה יפונו כ-650 דונם נוספים.

בה"ד 16, כלא 4 ומתחם הרבנות צבאית בצריפין (בשטח ראשון לציון ובאר יעקב): עד לסוף השנה יפונו כ-300 דונמים, שעליהם ייבנו כ-3,400 יח"ד וכ-100 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

מחנה טירה בחיפה :כ-250 דונמים יפונו בעוד כחודשיים ויאפשרו בניית כ-2,400 יח"ד נוספות, כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-200 אלף מ"ר של שטחי ציבור ופארקים בכניסה לעיר שנמצאת בתנופת פיתוח.

בתוך כך, מקדמים משרד הביטחון, רמ"י ואגף התקציבים באוצר הסדרים נוספים לפינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש והפיכתם לשטחים אזרחיים, שבהם יוקמו שכונות מגורים, אזורי תעסוקה, נופש ושטחים ציבוריים נרחבים. את גיבוש ההסכם הובילה יחידת מתווה באגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) מול אגף פיתוח ותשתיות ברמ"י.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים