שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תוקם ועדה לקביעת שכר ותשלומים לח"כים
הוחלט פה אחד
יו"ר הכנסת: "הוועדה תעסוק בקשת רחבה של נושאים, כגון בנושאים שאולי יש לח"כים בהם ניגוד עניינים. כגון האם לאשר לח"כ שמתגורר באילת לטוס, או לנסוע ברכב לביתו"
ניר אורבך | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה פה אחד להמליץ למליאת הכנסת להקים ועדה ציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת.

עפ"י ההצעה שאושרה, בראשות הוועדה הציבורית יעמוד פרופ' עו"ד, יובל אלבשן, לצידו יכהנו חברי הוועדה הנוספים, פרופ' רו"ח יורם עדן וד"ר רו"ח קרן בר חוה.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר, "הוועדה תעסוק בקשת רחבה של נושאים, כגון בנושאים שאולי יש לח"כים בהם ניגוד עניינים. כגון האם לאשר לח"כ שמתגורר באילת לטוס כל יום, או לנסוע ברכב לביתו".

יו"ר הכנסת אמר כי הוא משאיר לפתחה של ועדת הכנסת להחליט האם אלו יהיו המלצות או קביעה. ח"כ לוי ציין כי הקמת הוועדה היא אבן דרך חשובה בהקמת ובהפעלת הכנסת, שהייתה משותקת במשך שלוש שנים.

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך (ימינה) אמר, "זו ישיבה חגיגית, לאחר שבמשך שלוש שנים לא הוקמה הוועדה. אני מקווה שהוועדה תעסוק בתחומים נוספים. אורבך ציין כי זו ועדה מייעצת, נקבל את המלצותיכם ונדון בהם. אורבך הוסיף ואמר כי הוועדה תדון גם בשכרם של היועצים הפרלמנטריים. יו"ר הוועדה הודה לחברי הועדה הקודמת, פרופ' חיים לוי, עו"ד חגי סיטון ופרופ' איוואן פרידמן".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר, "לדעתי היה מקום להוסיף חבר לוועדה שהוא חבר כנסת לשעבר שמכיר את עבודת חברי הכנסת. טיבי אמר כי הוא מתנגד להפקעת סמכות הכנסת וע"כ אני סבור אמר טיבי שצריך להשאיר את סמכות ההחלטה בידי הכנסת", מר טיבי.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הסכים עם טיבי ואמר, "מראית עין זה חשוב, אולם התפרקות הכנסת מסמכותה, הוא נזק גדול ממראית העין. בהחלטה לאשר עוזר שלישי לח"כים, הוועדה הציבורית המליצה שלא לאשר והיום לדעתי אין ח"כ שסבור שלא צריך עוזר שלישי".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר, "ישנם החלטות שהתקבלו בעבר וצריך להתאימם לעידן הנוכחי. לדבריו, יש חשיבות שחברי הוועדה יכירו את עבודת הכנסת זה קריטי לקבלת החלטות. יש פער גדול בין מה שקורה בכנסת למה שמשתקף בציבור". אמר גינזבורג.

ח"כ בועז טופורובסקי (כחול לבן) אמר לחברי הוועדה הציבורית, "אנחנו מבטיחים לא להתערב בעבודתכם. הגשתי הצעת חוק שתקבע שהמלצתכם תחייב את הכנסת ולא להסתפק בהמלצה בלבד".

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר, "אני לא שותף לעליהום על שכר חברי הכנסת. לדבריו, זו ביקורת לא מוצדקת. אנחנו עובדים קשה בשעות לא רגילות. סעדי לא מתנגד לכך שהמלצת הוועדה יהיו מחייבת. סעדי ביקש שהוועדה תדון בשכר היועצים הפרלמנטריים ועובדי הסיעות. בשביל לקבל יועצים טובים, צריך להעניק גמול ראוי".

מנכ"ל הכנסת גיל סגל הודה ליועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק שפעלה להקמת הוועדה. סגל אמר כי "חשב הכנסת והיועמ"ש של הכנסת יעמדו לימין הוועדה שלדבריו, ידיה יהיו מלאות בעבודה בתקופה הקרובה".

חברי הוועדה הציבורית השתתפו בדיון, הציגו את עצמם ואת ניסיונם המקצועי, ובאופן חריג אף נכחו בהצבעה.

כאמור, ההחלטה התקבלה פה אחד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים