שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תחנת רכבת חדשה על שם מרן הגר"ע יוסף
בשורה לירושלמים
תחנת רכבת הקלה תמוקם בצומת מרן על רחובות בר אילן ושמואל הנביא. קווי הרכבת הנוכחיים מצפון לדרום ישודרגו ויתווספו להם כ-24 תחנות חדשות • כל הפרטים
צומת מרן | צילום: שלומי טריכטר

כשבועיים ימים לאחר שהעם היהודי בארץ ובתפוצות ציין את יום השנה לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מפרסמת וועדת השמות של עיריית ירושלים את שמות התחנות של הרכבת הקלה בעיר. בין התחנות נמצאת גם תחנת מרן, הממוקמת על צומת מרן המפורסם בהצטלבות הרחובות בר אילן – שמואל הנביא.

לצד 'תחנת מרן' פורסמו עשרות תחנות נוספות, המפוצלות בין הקו הירוק והקו האדום על שלוחותיהם.

כזכור, ירושלים השיקה את קו הרכבת הראשון שלה ברשת הרכבות הקלות של ירושלים, בשנת 2011 והיוותה נקודת מפנה בכל הנוגע לתחבורה הציבורית המתקדמת בירושלים ובישראל.

הקו האדום הינו הקו הראשון של הרכבת הקלה. והוא מקשר כיום בין שכונת פסגת זאב בצפון העיר, להר הרצל דרך מרכז העיר, ולאורכו 23 תחנות פעילות. הקו האדום יוארך עד לשכונת נווה יעקב בצפון, ולבית החולים הדסה עין-כרם בדרום. עבודות הארכה מתבצעות בימים אלה וצפויות להסתיים תוך שנה.

הקו הירוק הוא קו רכבת קלה עתידי, שצפוי להיות השני שייחנך מבין קווי הרכבת הקלה בירושלים. הקו יחבר את שכונת גילה שבדרום העיר לשכונת הגבעה הצרפתית בצפונה. אורך הקו החדש כ-20 קילומטרים ולאורכו יוקמו 42 תחנות נוסעים. הקו ישיק לקו האדום בכניסה לעיר, בתחנת בנייני האומה.

השמות נבחרו ע"י וועדה המקצועית בהשתתפות נציגי הציבור רונית גדיש מהאקדמיה העברית ואמיר שושני מורה דרך ומספר סיפורים והתבססה על אותן עקרונות שהנחו את הוועדה הקודמת, אשר דנה בשמות הקו האדום ועל המלצותיו של ד"ר אבשלום קור.

ראש העיר אמר בוועדה: "לאחר עבודה ממושכת אני שמח להביא את רשימת התחנות לידיעת הציבור. העבודות של הרכבת הקלה מורגשות בכל רחבי העיר אך לכשיסתיימו תהפוך את ירושלים לעיר מחוברת בעלת רשת התחבורה הציבורית המובילה בישראל. כבר היום הקו האדום הוא הצלחה גדולה ובעל משמעות רבה לתושבי העיר. בשנים הקרובות עתידה ירושלים לשנות פניה. גם מבחינה תחבורתית וגם מבחינה תעסוקתית ולהפוך לעיר מובילה ומושכת. יש למה לצפות".

ראש העיר הוסיף: "אני שמח שוועדת השמות המקצועית אישרה בין היתר גם את שמה של 'תחנת מרן'. ירושלים היא העיר שבה פעל מרן במשך עשרות שנים, עד להסתלקותו. מכאן האיר נרו לכל תפוצות העם היהודי. אל ירושלים, למעונו, עלו רבנים, פוסקי הלכה, אישי ציבור ופשוטי העם כדי להתברך והתחמם מאש תורתו והנהגתו. לעד נזכור את מורשתו המופלאה שהנחיל לעדות המזרח, ולעם היהודי כולו".

הד"ר אבשלום קור אשר ייעץ לוועדה מסר: "העיריה התייחסה לשמות בכובד ראש ובכמה דרגים בשמות הראויים לתחנות, גם כדי לכבד דמויות בתולדות העיר והעם מבחינה ערכית וחינוכית, וגם לנוחיות הנוסעים מהבחינה המעשית".

מנכ"ל צוות אב לתחבורה, זוהר זולר שיתף: "צוות תכנית אב לתחבורה ביצע עבודה יסודית ומחושבת בהמלצות שהגיש לשמות התחנות ברשת ה- Jnet,במטרה לייצר ממשק משתמש אינטואיטיבי ופשוט להתמצאות. העבודה התבססה על הניסיון המוצלח שלנו בקו האדום, שבא לידי ביטוי בכ-170 אלף נסיעות נוסע ביום, על הסטנדרט הבינלאומי המקובל, ועל החזון שלנו: לייצר העדפה לתחבורה ציבורית בירושלים, שתביא למיתון העומסים בכבישים, לשיפור באיכות הסביבה וליצירת מרחב עירוני מודרני לרווחת כל התושבים והמבקרים בבירה".

להלן שדרוגי התחנות: בקו האדום יתווספו 12 תחנות חדשות עד סוף שנת 2022, בצד הצפוני יתווספו 4 תחנות בשכונת נווה יעקב ובצד הדרומי של הקו יתווספו 8 תחנות בין הר הרצל להדסה עין כרם.

והנה כמה נתונים על הרכבת במספרים:
• מאז הושקה הרכבת הקלה בבירה מבוצעת בה 170 אלף נסיעות נוסע ביום.
• 15% מבעלי הרכב המתגוררים בסמוך לתוואי הקו האדום בוחרים מידי יום להשאיר את הרכב בבית ולהשתמש ברכבת הקלה.
• רמת פליטת תחמוצת החנקן ירדה למינימום תוך שנה מרגע הפעלת הרכבת בבירה.
• מאז השקת הרכבת נרשמה עליה של 24% הולכי רגל ברחוב יפו ובמרכז העיר.
• רחוב יפו זכה למקום השני ברשמית הרחובות המסחריים המצליחים ביותר בישראל.
• פני העיר השתנו ללא הכר תודות להשקעות רחבות היקף בתשתיות, שדרוג הרחובות והפיתוח הסביבתי סביב הרכבת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים