שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » תלמידי ישיבה הותקפו – החשודים שוחררו
מקומם
שלושה בחורי ישיבה התקפו באכזריות ברכבם בירושלים על ידי ערבים. המשטרה עצרה מספר חשודים במעשה, אך שיחררה אותם בטענה כי אין מדובר בתקיפה על רקע גזעני
תקיפה בעיר העתיקה, אילוסטרציה | צילום: צילום מסך

תקיפה אכזרית בכבישי ירושלים. שלושה בחורי ישיבה הותקפו על ידי ערבים סמוך לשכונת נווה יעקב בעיר. אירוע התקיפה כלל שימוש בגז פלפל ובמוטות מברזל, ורק במזל לא נגמר באבדות בנפש. המשטרה עצרה מספר חשודים – אך שיחררה אותם בטענה כי התקיפה לא בוצעה על רקע גזעני.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את בחורי הישיבה, פנה לפרקליטות בבקשה לשוב ולחקור את התוקפים, וכן להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בגין תקיפה על רקע לאומני.

"בתאריך 17.5.22 עברו מרשיי תקיפה אכזרית ושפלה ע"י בני מיעוטים בעת שנסעו בכביש "מוסא פלד" בירושלים. מרשיי, בחורים צעירים בני 18 הלומדים בישיבה בשכונת נווה יעקב, נסעו לכיוון מרכז העיר, ובעת שפנו שמאלה משד' נווה יעקב לכביש מוסא פלד, הגיחו שלושה רכבים מאחוריהם בהם ישבו בני מיעוטים. רכב אחד נצמד אליהם מימין תוך שהוא כמעט ומנגח אותם מספר פעמים. בהמשך, לאחר התרחבות הכביש, סגרו עליהם משמאל ומקדימה רכבים נוספים", תואר במכתב שנשלח למפקד המחוז.

הרכבים נצמדו לרכב הבחורים בצורה מסוכנת, עד שגרמו לנהג היהודי לעצור "או אז, יצא מאחד הרכבים בן מיעוטים וניגש אל הרכב וניסה לפתוח את הדלת שליד הנהג. וכאשר לא הצליח, פתח את הדלת מאחור, והתיז כמות גדולה של גז פלפל מטווח אפס ישירות לפניהם של מרשיי. אחד מהבחורים אשר ישב במושב האחורי נמלט לצד השני של הרכב, ואז גילה לחרדתו כי בן מיעוטים אחר מכה בעוצמה בעזרת לום על השמשה ומנפץ עליו את שימשת הרכב. בתוך כך התוקף הראשון חזר לרכב להביא כלי תקיפה, ויושבי הרכב ניצלו את הרגע לברוח רגלית לצומת למטה".

"כתוצאה מהתקיפה הקשה נגד מרשי שישב ברכב מאחור בגז, הוא סבל מפגיעה קשה בנשימתו, הסתחרר, הקיא ונאלץ להתפנות באמבולנס לבית החולים. בנוסף, הפורעים נכנסו לרכב וגנבו מתוכו ומתוך תיקי הבחורים ארנק, כרטיסי אשראי וכסף מזומן בסכום העולה לסך 2,750 ₪", נכתב.

לדברי עו"ד בלייכר יש להגיש כתבי אישום חמורים נגד המחבלים ולפעול להשארתם במעצר עד תום ההליכים "מדובר באירוע חמור ומקומם, בו מותקפים בחורים יהודיים ללא כל סיבה, בגז ובכלי תקיפה, בכביש ראשי של עיר הבירה ולעיני רבים .תקיפה זו חמורה שבעתיים בהיותה חלק ממתקפת טרור ההולכת וגוברת כנגד יהודים במדינת ישראל ובירושלים עיר בירתה בפרט. בנסיבות אלו מוכרח למצות את הדין עם החשודים באופן יסודי ו חמור, ולמען יראו וייראו. אבקש לעצור בשנית את החשודים במעשה עד תום ההליכים כנגדם, ולהגיש כנגדם בהקדם כתבי אישום חמורים בגין תקיפה הגורמת לחבלה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", ביקש עו"ד בלייכר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים