שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » תל אביב דורגה כ'עיר היקרה ביותר בעולם'
יוקר המחיה
לפי האקונומיסט, תל אביב עלתה בדירוג בין היתר בשל עוצמתו של המטבע הלאומי, השקל, מול הדולר, וכן בעקבות עליות מחירי התחבורה והמצרכים בישראל
תל אביב | צילום: By Boris-B, שאטרסטוק

תל אביב דורגה כעיר היקרה ביותר בעולם, כך לפי דירוג מגזין האקונומיסט – שכתב כי זו העיר שהכי יקר לחיות בה בעולם. תל אביב דורגה ראשונה ברשימת הערים היקרות בשנת 2021 לאחר שעלתה מהמקום החמישי בו דורגה בשנה שעברה, ועקפה את פריז וסינגפור שהגיעו למקום השני, ואת ציריך והונג קונג שסוגרות את החמישייה הפותחת.

לפי האקונומיסט, תל אביב עלתה בדירוג בין היתר בשל עוצמתו של המטבע הלאומי, השקל, מול הדולר, וכן בעקבות עליות מחירי התחבורה והמצרכים.

מדד יוקר המחיה העולמי לשנת 2021 שנערך על ידי יחידת המודיעין של האקונומיסט (EIU) מתבסס על השוואת מחירים בדולרים של סחורות ושירותים ב-173 ערים.

במקום השישי דורגה ניו יורק ואחריה ז'נבה, קופנהגן, לוס אנג'לס ואוסאקה שביפן במקום העשירי. בשנה שעברה, דורגו פריז, ציריך והונג קונג במקום הראשון המשותף.

טהרן, בירת איראן, עלתה מהמקום ה-79 למקום ה-29 בדירוג, לאחר שהסנקציות האמריקניות העלו את המחירים וגרמו למחסור. דמשק דורגה כעיר הזולה ביותר למגורים בעולם.

עורכי המחקר מציינים, כי הנתונים של השנה נאספו באוגוסט וספטמבר עם עליית מחירי ההובלה והסחורות בעולם, דבר שהשפיע על עליית מחירים ממוצעת בשיעור של 3.5% בערים שנבדקו במונחי מטבע מקומי – שיעור האינפלציה המהיר ביותר שנרשם בחמש השנים האחרונות. עוד מוסבר, כי הגבלות חברתיות עקב מגיפת הקורונה "שיבשו את אספקת הסחורות, והובילו למחסור ולמחירים גבוהים יותר. אנחנו יכולים לראות בבירור את ההשפעה במדד השנה, כשהעלייה במחירי הדלק חמורה במיוחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים