שיתוף
תגובות
משפט » חברת תן ביס נקנסה ב-80,000 ש"ח
פגיעה בהתאגדות
בית הדין אף חייב את החברה לפצות את ההסתדרות ב-80,000 שקל בשל הפעולות שנקטה לפגיעה בהתאגדות העובדים
תן ביס וההסתדרות | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

בפסק דין שניתן לפני זמן קצר על ידי בית הדין האזורי לעבודה קבעה דעת הרוב בראשות נשיאת בית הדין, כבוד השופטת הדס יהלום, כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג של עובדי חברת תן ביס, לאחר שלמעלה משליש מהעובדים הצטרפו לשורותיה.

טענות הנהלת תן ביס, שכפרה ביציגות והעלתה טענות נגד שיטת צירוף העובדים להסתדרות, נדחו. כמו כן, קבע בית הדין כי על הנהלת תן ביס לפצות את ההסתדרות ב-80,000 שקל על הפעולות שנקטה נגד התאגדות עובדיה, שכללו הקמת ועד פנימי, התנכלות ליו"ר ועד הפעולה ומתן שדה פעולה נרחב לעובדים שפעלו לסיכול היציגות. לאור הדרך בה ניהלה את ההליך מול ההסתדרות, חויבה הנהלת תן ביס בהוצאות משפט בסך 15,000 שקל נוספים.

פסק הדין מהווה ניצחון דרמטי להסתדרות במאבק המשפטי המסועף שהתנהל בינה לבין החברה בחודשים האחרונים, ומשמעותו חיוב ההנהלה לבוא עם ההסתדרות בדברים לצורך כינון הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "החלטתו החשובה של בית הדין היום מראה שוב שכל ניסיון לפגוע בעובדים באופן חד-צדדי לא יצלח וייתקל בחומה בצורה. כל עובד הוא מוגן ואף חברה אינה מעל החוק, ההסתדרות כבית של העובדים בישראל תמשיך להגן ולשמור על זכויותיהם של העובדים בנחישות וללא מורא".

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עמיחי סטינגר: "זהו יום בשורה לעובדים המסורים של תן ביס. בית הדין שלח מסר חד וברור כי גם לעובדים צעירים, במקצוע שוחק וארעי קיימת הזכות להתארגן ולעמוד על זכויותיהם".

יו"ר ועד עובדי תן ביס, אדם שטיינר: "זהו ניצחון חשוב והיסטורי. מזה שנתיים אני וחבריי מנסים לממש את זכותנו הדמוקרטית להקים התאגדות עובדים בתן ביס. לצערי במקום לשבת איתנו, פעלו מהיום הראשון נגד כל אלו שפעלו למען הועד ונגדי. אני מברך את בית המשפט על החלטתו וקורא להנהלה להניח מאחור את כל המחלוקות ולשבת למשא ומתן לטובת העובדים והחברה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים