שיתוף
תגובות
משפט » "תנו לגברת הכול, נתניהו מתאבד בשבילי"
עדות ישועה
מנכ"ל וואלה לשעבר סיפר על הניסיונות להחליף את אנשי מערכת החדשות לעובדים צייתנים, ואמר: "הנורמה היתה שבעצם לא אנחנו עורכים את האתר"
שאול אלוביץ | צילום: רובי קסטרו - פול

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה מעיד היום (שלישי) פעם נוספת במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000 בבית המשפט המחוזי בירושלים. ביום החמישי בו עלה על דוכן העדים, הוא ממשיך לתאר את הלך הרוח באתר בשנים שבמכרז הפרשה, את התנהלותו מול בעל השליטה בחברת בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, וכן את היחסים מול הגורמים מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

12:10 – עו"ד תירוש הציגה לישועה צילומים מחוברת שהועברה לו מאלוביץ שמאגדת דוגמאות לטורי דעה שרה"מ ראה אותם כביקורתיים כלפיו שעלו בוואלה באותה תקופה, בין השנים 2014-2015. מדובר בחוברת שאלוביץ קיבל ממי שהיה אז מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, וכאמור העביר אותה לישועה כביקורת בתוספת נזיפה. לדברי ישועה, הוא חשב שמי שאחראי לאיסוף החומרים ושליחת הרשימה היה בכלל ניר חפץ.

11:57 – באחת ההתכתבויות בין מנכ"ל וואלה לשעבר ליו"ר קבוצת בזק, אלוביץ' כתב לישועה: "אחרי ההתכתבות שלנו אתמול, כשנכתב מה שנכתב, ובעקבות זאת שיחת הטלפון שקיבלתי, אני יוצא או לא אמין או מטומטם שמשלם לאנשים שכר כדי שידפקו אותו. אני לא מרוצה מתיפקודו של אבי (אלקלעי)".

11:50 – ישועה נשאל למה הוא מתכוון כאשר הוא מדבר על הטבות רגוטלוריות. ישועה: לכל אורך ההתנהלות בין שאול לביני, נאמר בצורה ברורה, יש פה את וואלה, יש פה את בזק, אנחנו צריכים להשיג לראש הממשלה דברים שונים. ולפעמים ההטבות הרגולטרויות זה נאמר ספציפית – צריך לחתום על יס, לדוגמה. ההקשר היה ברור. באופן ספציפי, לא תמיד ידעתי, היום יש ככה ומחר ככה, אלא אומרים השבוע שבוע רגיש.

10:34 – הפרקליטות שואלת על ההתנהלות מול עם פוליטיקאים אחרים. ישועה: "לא רק פוליטיקאי, כל אדם, יכול לפנות לגבי אייטם שפורסם עליו, ולהגיד שנגרם לי עוול בכותרת. הייתם צריכים להכניס תגובה/פרט שגוי, תמונה לא יפה. זה לגיטימי. אתם עושים ידיעות שליליות אולי פעם אחת תראיינו אותי. הוא נעשה מול העורכים לא המנכ"ל. פוליטיקאים עושים את זה בצורה עדינה, לא רוצים להרגיז את גוף התקשורת. פה היה דפוס אחר. אנחנו שייכים להם. צריכים לעשות מה שאומרים לנו בצורה מלאה".

10:28 – ישועה העיד כי במקרים בכמה מקרים הסבירו לו איריס ושאול אלוביץ' כי יאיר נתניהו עומד מאחורי הדרישות: "הבן יאיר, קם בבוקר, עוקב אחרי הכול, מסית אותה (את אמו), אומר לה כל מיני דברים. לפעמים איריס ולפעמים שאול אמרו זאת בטרוניה, שיאיר עוקב, מסית את האמא, ואז מגיע בדרישות לא הגיוניות אלינו. פעם שאול אמר שהוא המסית והמדיח. כשהיינו ברצף של הגיוני (של דרישות). לפעמים גם העבירו מסכים (צילום הודעות) של יאיר, שפנה לניר שפנה לשאול. רואים שזה מיאיר, מופיע שמו בראש ההתכתבות.

10:19 – הודעה שכתבה שרה נתניהו לזאב רובינשטיין שהעביר אותה לבני הזוג אלוביץ': "תראי מה כתבה לי, הרשת של וואלה רעה מאוד אלא אם אנחנו אומרים לך נקודתית, וגם אז הכול בקושי ובאיחור ניכר. אין כוח לי וליאיר להיות רק בזה, יש לי עוד תפקידים בחיים ולא רק השומרת של וואלה והמודיעה לזאביק. די! תעשו רשת וואלה חיובית וזהו".

9:53 – מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, התייחס ללחצים מצדו של יו"ר קבוצת בזק עליו: "אני במצב נתון שצריך למלא את הדרישות שהם רוצים (משפחת אלוביץ'), רואים את זה בתכתובת, כל יום זה יום קרב. ואם רוצים ציות מלא צריך עיתונאים שלא עומדים על דעתם, ודוביק (דב גיל-הר) ואבי (אלקלעי, עורך וואלה לשעבר) עומדים על דעתם. נלחמתי להביא את דוביק ואבי, אבל כשהיו ימי קרב כאלה, לפעמים חלפה המחשבה אולי להביא מישהו שיעשה את זה וגמרנו, ובסוף דוביק מצא עבודה במקום אחר והתפטר, ואבי לא התפטר, הצלחתי לשמור אותו".

9:50 – תירוש שואלת את ישועה "איך אתה זוכר את שנת 2015 מבחינת הדרישות?". ישועה משיב: "לא היה חופש. לא היה מצב שאני רואה כתבה של נתניהו באתר מבלי שאני מעורב בה. זה היה אינטנסיבי. זוכר רצף של דרישות, בקשות". הוא מסביר: "הנורמה הייתה שלא אנחנו עורכים את האתר ולכן פעמים רבות נדרשו שינויים בכותרת, בכותרת המשנה, בתמונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים