שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "תרמתי כבד לאבא – הרשלנות הביאה למותו"
תביעה
דנה רבינסקי שמחה שתוכל לתרום אונת כבד לאביה יוסף כדי להציל את חייו. אלא שעשרה ימים אחרי ההשתלה, נפטר האב מזיהומים
בית החולים בלינסון | צילום: ויקיפדיה

בבית החולים בילינסון התרשלו בכך שאפשרו לבתו של חולה לתרום לו אונת כבד, אף שלא היתה אצלו התאמה להשתלה זו, והוא נפטר עשרה ימים לאחר ביצועה. כך נטען בתביעת רשלנות רפואית המעלה טענות חסרות תקדים כלפי המרכז הרפואי שבו מתבצעות מרבית השתלות האיברים בישראל.

התביעה, שנחשפת ב'ישראל היום', הוגשה על ידי משפחתו של יוסף שלינגר, שנפטר באוגוסט 2018 והוא בן 71. התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב נגד קופת חולים כללית, הבעלים של בילינסון והאחראית לו, נגד בית החולים שבו עבר את ההשתלה, וגם נגד בית החולים הממשלתי שיבא בתל השומר, שבו טופל יוסף לפני שעבר לטיפול בבילינסון. התביעה הוגשה על ידי עו"ד רן שפירא.

על פי כתב התביעה, ב־2017 התגלתה אצל שלינגר מחלת שחמת כבד, שפגעה קשה במצבו וגרמה לו להצטברות נוזלים חוזרת וחמורה בבטן. הוא טופל בבית החולים שיבא, שם המליצו לו הרופאים על השתלת כבד. שלינגר הופנה להמשך הטיפול בבילינסון והועלה לרשימת הממתינים הארצית להשתלה. תחילה ביקשה המשפחה לקבל מימון ציבורי להשתלת כבד בחו"ל, אלא שקופת חולים מאוחדת, שבה היה שלינגר חבר, ומשרד הבריאות סירבו לקבל את הבקשה בנימוק שלא מוצו אצלו כל האפשרויות לטיפול, כולל הכנסת תומכן לכבד כדי להוריד בו את הלחצים (פעולת TIPS).

בעקבות זאת, כך התביעה, נאמר למשפחה על ידי רופא בכיר בבילינסון כי נמוך הסיכוי של שלינגר לקבל תרומת כבד מן המת, והוא נותב לקבל את ההשתלה מכבד שתתרום לו בתו דנה רבינסקי, אז בת 45, שהסכימה להליך. רבינסקי עברה בדיקות רפואיות, וב־30 ביולי נכרתה אצלה בניתוח אונת הכבד הימנית והושתלה אצל אביה במקום הכבד החולה בניתוח שארך כעשר שעות. אלא שלפי התביעה, לאחר ההשתלה החל מצבו של שלינגר להידרדר והוא נפטר כתוצאה מזיהום קשה. לפני מותו הוא לווה במחלקה במשך 24 שעות ביממה על ידי רעייתו רחל וילדיו רונן והילה, וזאת בזמן שבתו דנה מתאוששת בעצמה מניתוח התרומה.

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה: "התביעה מתנהלת בימים אלו בבית המשפט ונמצאת בשלביה המוקדמים. איננו סבורים כי במקרים אלו המקום המתאים להשיב לטענות הוא מעל דפי העיתון. ככלל, הטענות המופנות כלפי בית החולים בתביעה מוכחשות מכל וכל, ומענה מפורט להן יינתן במסגרת ההליך המשפטי. מחלקת ההשתלות של בילינסון היא היחידה והגדולה בישראל המבצעת את כל סוגי השתלות איברי הבטן מהחי ומהמת. למחלקה צוות מקצועי בעל ניסיון רב וברמה בינלאומית שעובד 24/7, שבתות וחגים, כדי להציל חיי חולים.

"עם זאת, מטופלי המחלקה הינם אנשים חולים מאוד במצבים מורכבים, קשים ולעיתים אף קריטיים, ולמרות המאמצים הכבירים שנעשים להציל חיי אדם, לעיתים ניסיונות אלו עולים בתוהו. אחוזי ההצלחה של המחלקה בתוצאות הניתוחיות המיידיות ולטווח הארוך זהים לדיווחים העולמיים, ובילינסון הוא בית החולים היחיד בישראל שמדווח את תוצאות ניתוחי ההשתלות לאיגוד הבינלאומי (CTS), המרכז את תוצאות ההשתלות מהמרכזים הרפואיים המובילים בעולם".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "במשרד לא התקבל דיווח על המקרה המתואר בפנייתך, ועמדת משרד הבריאות תיוצג במסגרת ההליך המשפטי, כמקובל"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים