שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » תשושים? ייתכן ואתם צריכים לפנות לרופא
בין תשישות לעייפות
קמים בבוקר עייפים? סוחבים עייפות שמחמירה לאורך ימות השבוע ומגיעים למצבים שאתם כל כך גמורים שזה כואב בכל הגוף? ייתכן ואתם צריכים לגשת לרופא • כל הפרטים
תגיות: ,
עייפות כרונית | צילום: fizkes, שאטרסטוק

הרגע בו צריכים לקום בבוקר… אוי, אלוקים. ההשכמה היא לא שעתם היפה של רוב האנשים, הרגע בו השעון מצלצל או שהילד שלכם מעיר אתכם, הוא תמיד רגע קשה. אתם נקרעים מהמיטה, 'גונבים' עוד דקת שינה, משפשפים עיניים, משוועים לכוס קפה, הלומים ו-בעיקר עייפים.

ברוב המקרים העייפות הזו היא אכן דבר נורמלי שבשגרה, אך ישנם מקרים בהם העייפות הזאת דורשת בדיקה מעמיקה מאין היא נובעת ואיך ניתן לטפל בה.

דווקא בתקופת הקורונה אנו מוצאים את עצמנו יותר ויותר עייפים, כאשר על פי סקר 'בלומברג', חלק מהמבוגרים עובדים כשלוש שעות נוספות מדי יום, בהשוואה למצב לפני המגיפה. אז לא פלא שכולנו עייפים.

ערנות במהלך היום יום היא מרכיב חשוב לשמירה על אורח חיים תקין. המכון הלאומי לבריאות בארה"ב מציין מחסור בשינה כאחד מהגורמים לתאונות. שלל בעיות נוספות שעלולות להיגרם ממחסור בשינה הן בעיות בהיווצרות זיכרונות ושינויים בהכרה.

תשישות, בשונה מעייפות פשוטה היא עניין מעט שונה, והיא עלולה לעתים להיות סימפטום של מחלה – ופעמים רבות היא אינה מושפעת ממספר שעות השינה או איכותה. בעוד מצב של עייפות ניתן להיטיב בעזרת שתיית כוס קפה מעוררת או תנומה קלה, או לחלופין שינוי מהותי יותר בהרגלי השינה – תשישות עשויה להרגיש כמו שפעת ולהיות מלווה גם בכאבים וצמרמורות ואפילו להחמיר עם הזמן.

תשישות עלולה במקרים מסוימים להיגרם מגורמים פיזיולוגיים כמו אנמיה, סרטן, דיכאון, זיהום נגיפי וזיהומים מסוגים נוספים – ואף ממניעים פסיכולוגיים.

לרבים החשים בתשישות, מומלץ לצאת לכושר וריצה באוויר הפתוח, למרות שזה עשוי להרגיש כמו הדבר האחרון שבא להם לעשות – הפעילות הגופנית יכולה לגרום לשיפור משמעותי במצבם. לעומת זאת, חומרים ממריצים כמו קפאין נוטים להשפיע פחות ביעילות על מצבי תשישות.

אם אתם מרגישים שהשחיקה והעייפות שלכם עשויה להיות יותר מסתם לילה קשוח או יום עמוס במיוחד ושהתחושות הללו מלוות אתכם כבר זמן רב ואפילו מחמירות, מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם. הוא יוכל להתחיל בירור שיעזור לכם להבין האם זו עייפות או תשישות, והאם ישנם גורמים בריאותיים שאחראים למצב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים