שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 1,263 מאומתים חדשים – 81 חולים במצב קשה
העלייה נמשכת
לראשונה זה כמה חודשים, מספר החולים הפעילים עומד על יותר מ-10 אלף. 9 חולים קשה בקורונה נוספו מאז אתמול. 1.83% מסך 75 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול חזרו חיוביות
תגיות:
צוות אמבולנס קורונה | צילום: Hadar Youavian, שאטרסטוק

הקורונה בישראל: 1,263 מאומתים חדשים אתמול, מתוך 69,668 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. נכון להיום, 81 חולים שמצבם מוגדר קשה, 17 מונשמים. 6,457 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,755,067 מתחסנים מנה ראשונה, 5,283,200 מתחסנים מנה שנייה.

לראשונה זה כמה חודשים מספר החולים הפעילים עומד על יותר מ-10,000. בתל אביב 973 חולים פעילים, בנתניה 532, בפתח תקווה 439, בראשון לציון 379, בחולון 356, בירושלים 286, ברמת גן 250, באשדוד 240, בבאר שבע 233, בחדרה 208, ברחובות 201, בפרדס חנה כרכור 196, בבת ים 189, במודיעין מכבים רעות 186, בחיפה 184, בכפר סבא 180, בהרצליה 179, ברעננה 147, בהוד השרון 127, ברמלה 125, בנס ציוני 121 ובאשקלון 109.

בשדה התעופה התגלו אתמול 112 נדבקים. רבים מהם הגיעו מטורקיה, מדינה שהפכה אתמול לאדומה ומהשבוע הבא תיאסר הטיסה אליה למעט באישור מיוחד – והחוזרים יחוייבו בבידוד. 22 אנשים שחזרו מיוון התגלו אתמול כמאומתים לקורונה, מבריטניה שבעה חיוביים ומארצות הברית שישה.

כזכור, אתמול אישר קבינט הקורונה את מתווה התו הירוק שיחול רק בכניסה לאירועים עם יותר מ-100 משתתפים שיחל ב-8 באוגוסט. הכניסה תותר רק למחוסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה. התו יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה.

לפי תמונת המצב שפרסם הבוקר מרכז הידע הלאומי למערכה בקורונה, בשל התפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה בישראל, חלה עלייה דרמטית בכל מדדי התחלואה – מספר המאומתים היומי (יותר מאלף בממוצע שבועי), שיעור הבדיקות החיוביות ובעיקר – מספר החולים במצב קשה. הגם שלפי שעה מספר החולים במצב קשה הנו נמוך יחסית ועולה בקצב מתון, הרי שעלייה זו ביחס לשבועות הקודמים משקפת באופן ברור ואובייקטיבי את העובדה שהמגפה ממשיכה להתפשט בארץ.

הדוח ציין כי הפעולות הננקטות בימים אלו לקטיעת שרשראות ההדבקה נועדו להאט את קצב התפשטות המגיפה, ולאפשר למעוניינים בכך להתחסן טרם התפשטות הנגיף, כך שיוכלו להימנע מהסיכון שבהידבקות. על הציבור להמשיך לעטות מסכות בחללים סגורים (גם מחוסנים ומחלימים) ולשתף פעולה בבדיקות ובחקירות האפידמיולוגיות, לשיפור האחיזה בהתפרצות. מקדם ההדבקה עודנו גבוה וערכו קרוב ל-1.4 ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל שבוע בקירוב.

עוד נאמר בדוח כי נוכח גל התחלואה הנוכחי הקשור בהתפשטות זן דלתא, האצת ההתחסנות הינה הפתרון המרכזי לצמצום הסיכון מפיתוח מחלה קשה ומתופעות ארוכות טווח אצל הנדבקים. ככל שרבים יותר באוכלוסייה יתחסנו, כך יידבקו פחות אנשים עד להגעה לאיזון מחודש מול זן זה של הנגיף. מומלץ לאוכלוסיות הסיכון להתחסן בהקדם, וגם לאחרים – כולל בני נוער בגילאי 15-12 – על מנת לצמצם את הסבירות להתפתחות תופעות ארוכות טווח בעקבות הקורונה. יוזכר כי ישנם יותר ממיליון זכאים לחיסון שטרם התחסנו, מתוכם 235 אלף בני 50 ומעלה.

גם בעולם ממשיכה התפשטותו של וריאנט דלתא של נגיף הקורונה אשר ככל הנראה מידבק ב-50% יותר מהווריאנט הבריטי. עדויות ראשוניות מעלות שווריאנט זה אף אלים יותר ומצריך יותר אשפוזים, פי 2 ביחס לווריאנט הבריטי, עבור חולים שאינם מחוסנים.מסתמן כי חיסוני פייזר יעילים במניעת מחלה קשה מווריאנט זה, אך נדרשת קבלת שתי המנות להגנה מקסימלית, שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת משמעותית. יש להבהיר כי גם מחוסנים עלולים להידבק בווריאנט זה ולהדביק אחרים, בשיעור לא ידוע. השפעת החיסון ניכרת במדינות המחוסנות, כגון בריטניה וארה"ב, כאשר היקפי התמותה בהתפרצויות כעת נמוכים בהשוואה להתפרצויות קודמות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים