שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 1,400 מאומתים לקורונה, מקדם ההדבקה עלה
התחלואה בישראל
בתוך כך, מספר מחקרים חדשים שפורסמו בימים האחרונים טוענים כי זן האומיקרון של נגיף הדלתא גורם למחלה קלה יותר מאשר זן הדלתא שקדם לו
רופאים במחלקת קורונה | צילום: panyajampatong, שאטרסטוק

1,400 מאומתים לקורונה התגלו בישראל אמש (ד׳). מדובר על מספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר מה-18 באוקטובר.

אחוז הבדיקות החיוביות עלה גם הוא, ועומד על 1.44%, זאת שלמרות כמות הבדיקות שומרת על יציבות ועומדת על כ-100,000 ביום. במידת הצורך, למפקדת ׳אלון׳ של פיקוד העורף יכולת להרחיב את כמות הבדיקות לכ-175 אלף ביממה.

מספר המאומתים לאומיקרון מכפיל את עצמו בישראל בכל כיומיים וחצי. על כן, גם במקדם ההדבקה נרשמה עלייה משמעותית- הוא עלה מ-1.26 ל-1.34.

לאחר מספר חודשים של ירידה חדה וברורה במספר המאושפזים באורח קשה בבתי החולים, המספר חזר להתייצב. 80 בני אדם בישראל חולים באורח קשה כתוצאה מקורונה, 32 מהם מונשמים. כ-90% מוגדרים כ׳לא מוגנים׳.

8,239 ישראלים נפטרו עד כה כתוצאה מקורונה ומסיבוכיה.

בתוך כך, מספר מחקרים חדשים שפורסמו בימים האחרונים טוענים כי זן האומיקרון של נגיף הדלתא גורם למחלה קלה יותר מאשר זן הדלתא שקדם לו, ומי שנדבק בזן האומיקרון נמצא בסיכון נמוך יותר לאשפוז מאשר אלו שנדבקו בזן הדלתא.

חוקרים מאוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד טוענים כי מי שנדבק באומיקרון נמצא בסיכון נמוך ב-66 אחוזים להתאשפז, לעומת אלו שנדבקו בזן הדלתא.

החוקרים בדקו נתונים של 23,840 מקרי הידבקות באומיקרון לעומת 126,511 מקרים של הידבקות בדלתא, ומצאו כי רק 15 חולים באומיקרון אושפזו בבתי החולים לעומת 856 מאושפזים שנדבקו בזן הדלתא.

מחקר נוסף בוצע על ידי המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה בשיתוף עם אוניברסיטת קייפטאון, בדק את הנתונים של 161,328 בני אדם שנדבקו בקורונה, חלקם בזן האומיקרון בעוד אחרים בזן הדלתא.

החוקרים מצאו כי 2.5 אחוזים מאלו שנדבקו באומיקרון נזקקו לאשפוז, בעוד 12.8 אחוזים מהנדבקים בדלתא אושפזו. עם זאת, החוקרים הדגישו כי "אלו נתונים מוקדמים, והם עלולים להשתנות ככל שהמגפה תתקדם". מחקר נוסף בוצע ע"י אוניברסיטת "אימפריאל קולג'" בבריטניה.

החוקרים בדקו את הנתונים של 56 אלף נדבקים באומיקרון ועוד 269 מקרי הידבקות בדלתא, ומצאו כי הנדבקים באומיקרון היו בסיכון נמוך של 20-25 אחוזים להתאשפז לעומת אלו שנדבקו בדלתא. מדובר בנתונים עבור אנשים שנדבקו בקורונה למרות שהתחסנו.

בקרב הלא מחוסנים, הסיכון לאשפוז כתוצאה מאומיקרון היה נמוך בשיעור של 11 אחוזים לעומת הנדבקים בדלתא. מי שנדבקו בעבר בקורונה, היו בסיכון נמוך בשיעור של 50 אחוזים להתאשפז לעומת ההדיבקות הראשונה שלהם בנגיף הקורונה.

עוד מחקר בוצע המכון לבריאות הציבור בסקוטלנדף וגם שם טוענים החוקרים כי הסיכון לאשפוז כתוצאה מאומיקרון נמוך בשיעור של 70 אחוזים לעומת הדלתא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים