שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נבחר נשיא ראוי, נושאת תפילה להצלחתו"
נאום הפסד
מרים פרץ הגיעה לברך את הנשיא הנבחר יצחק בוז'י הרצוג: "אני מברכת אותך ומתפללת להצלחתך. עמדת בעבר בדברים גדולים והפעם – כולנו הילדים שלך"
תגיות:
ההכנות בבית הנשיא | צילום: בית הנשיא

המועמדת לנשיאות המדינה מרים פרץ שהפסידה בבחירות ליצחק הרצוג השאה נאום הפסד בכנסת ואמרה כי "זכיתי ובאתי לארץ הזו והארץ הזו פתחה את הדלת בפניי, רק בזכות הארץ הזו הגעתי להתמודד לתפקיד שמעולם לא חלמתי עליו. הוריי ציפו ממני לדבר אחד – שאהיה מסודרת בתור עובדת מדינה. יצאתי למסע של אהבה בארץ הזו, לא השכול הביא אותי אל הבמה אלא הבחירה לאן לקחת את משבר חיי, אנחנו עם שעובר משברים ובחרתי להאיר".

"יצאתי למסע. כדרכם של מסעות, בדרך יש קשיים, אבל ידעתי את המטרה. במסע הזה בדרך למדתי וחובקתי על ידי הארץ הזאת ותושבים מכל המגזרים", הוסיפה פרץ. "מפעל חיי הוא רק אחד, עשייה למען הארץ שלי והבית שלי. אני כלי לשליחות מדינת ישראל, והיכן שאצטרך להיות, שם אהיה – בקיבוץ, בכפר, או בשוק, ברכבת או באוטובוס".

מרים פרץ הגיעה לברך את הנשיא הנבחר יצחק בוז'י הרצוג: "אני מברכת אותך ומתפללת להצלחתך. עמדת בעבר בדברים גדולים והפעם- כולנו הילדים שלך. אני מבקשת מכולם להתפלל עבורך, הצלחתך היא הצלחתינו". הרצוג הודה לפרץ על הברכות ואמר: "אנחנו אוהבים אותך, מחבקים אותך, את יקירת העם. היה לי הכבוד להתמודד מולך".

בהצהרה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה פרץ: "ינקתי מיסוד אחד גם בביתך כשלמדתי איתך שיעורי תנ"ך, ומהתנ"ך הזה למדתי על הבית הזה שלי. יצאתי ממרוקו לחלום אחד גדול. הורי לא ידעו מה זה דתי, חילוני, שמאל או ימין, הם ידעו שיש יהודים וערבים ויש גן עדן שקוראים לו ירושלים. זכיתי ובאתי לארץ הזו והיא פתחה את הדלת לפני, ורק בזכותה הגעתי להתמודד לתפקיד שמעולם לא חלמתי. הוריי ציפו ממני שאהיה עובדת מדינה ואהיה מסודרת".

"יצאתי למסע. לא השכול הוא שהוביל אותי לבמה אלא הבחירה שלי לאן לקחת את משבר חיי. החלטתי להאיר ולעשות טוב. אתה ואני יודעים מה זה חורבן. אמרת לי על השבעה של אחיך כמה לא היה טעם לחיים, ואנחנו נתנו טעם לחיים ומשמעות. בחרתי בנתינה ובלהרבות טוב. הארץ הזו כל-כך מיוחדת וחשבתי שאני רוצה להדליק את אותה מנורה שדיברנו עליה בפרשת השבוע ולהאיר את הארץ".

"אני מאוד אוהבת את הנשיא הרצוג, הוא שלח אותי לשליחויות רבות בחו"ל, בקהילות יהודיות. היום נבחר נשיא ראוי שמכבד אותנו ומכאן אני נושאת תפילה עם כל עם ישראל להצלחתו כי הצלחתו היא הצלחתי והצלחת המדינה שלי".

נתניהו למרים פרץ: "אני רוצה לברך אותך על הדרך המכובדת שבה התמודדת לנשיאות. סיפור החיים שלך והאמונה שלך מעוררים השתאות בקרב כל עם ישראל. אני מביע את הערכתי והערכת כל אזרחי ישראל. לא סיימת לתרום למדינת ישראל, עם האהבה שלך והלהבה שלך".

פרץ אמרה עוד לפני פרסום התוצאות כי "זכיתי להתמודד מול אדם יקר שאני מוקירה ומעריכה", אמרה. "האהבה שאליה זכיתי מתושבי המדינה הזו ממלאת את לבי. אמשיך בכל דרך בעשייה הזו שמחברת, מלכדת, כי יש משימה גדולה היום לנשיא או לנשיאה: על הטילים מעזה מדינת ישראל יכולה להתגבר, אני לא דואגת. אבל על טיל של שנאה, של פירוד, על טיל שלא מכבד, על טיל שלא מקבל את הגוונים היפים שיש בארץ הזו – על הטיל הזה אני רואה שם את הייעוד שלי לנסות לגשר, לחבר, לדאוג יותר לאהבה ויותר להרבות את האור בארץ הזו. יש לנו מדינה מדהימה, אסור שנכסה אותה בערפל".

‎פרץ הוסיפה: "אני בת ציון, אני הבת שעלתה ממרוקו, הגיעה לארץ, עברה את חיי המעברה וזכתה להגיע ולהתמודד לנשיאות המדינה. זו השמחה וזו הגאווה. סיום ההפטרה: לא בחיל ולא בכוח, לא במספר המנדטים ולא במספר האצבעות, כי אם ברוחי אמר השם צבאות. הרוח הזו תמשיך ותדלקי את הניצוצות בארץ הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים