שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 3291 תושבי רצועת עזה מסתובבים בארץ
מחדל בטחוני
מנהלת תיאום הפעולות בשטחים: "אין בידינו נהלים/הוראות הנוגעים לאכיפה/פיקוח אחר פלסטינים המפרים את ההיתר שניתן להם"
ערבים רעולי פנים | צילום: דוברות המשטרה

במענה לבקשת חופש מידע, אותה הגיש אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, הודו במדור התיעוד והמרשם של מנהלת תיאום הפעולות בשטחים – מתפ"ש, כי בשלב זה "ישנם 3291 תושבי רצועת עזה שלא שבו למקום מגוריהם בתום ההיתר שניתן להם".

עוד מתברר, כי בין השנים 2018-2020, אושרו 86,133 בקשות כניסה לישראל למטרת 'ביקור אסיר', לתושבי איו"ש. בתקופה האמורה אושרו 2,884 בקשות כניסה לישראל למטרת 'ביקורי אסיר' ברצועת עזה.

עוד התברר במענה מתפ"ש לבקשת חופש המידע של 'אם תרצו', כי לא קיים נוהל צבאי לאכיפה או פיקוח אחר פלסטינים המפרים את היתר הכניסה שניתן להם. במסמך של מתפ"ש נכתב "אין בידינו נהלים או הוראות הנוגעים לאכיפה או פיקוח אחר פלסטינים המפרים את ההיתר שניתן להם". עם זאת, "קיים נוהל פנימי לטיפול בתושב שהתייצב במעבר "ארז" באופן עצמאי או שנתפס בישראל על ידי כוחות האכיפה".

אלון שוורצר ראש אגף מדיניות ומחקר בתנועת אם תרצו: "אנו מתריעים מספר שנים על המחסור בנוהל מסודר שלא עוקב אחרי חזרתם של תושבי איו"ש ועזה בעלי היתרי כניסה והמידע אודות אלפי העזתיים שנשארו בישראל הם הוכחה שמדינת ישראל נכשלה במבחן התוצאה. אנו לא נאפשר מציאות ובה ממשלת ישראל מספקת כרטיסי כניסה חד כיוונים לישראל של מי שעשויים להוות סכנה ביטחונית, מדובר בהימור מוחלט על חיי אזרחי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בהקדם לשינוי הנוהל הקיים."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים