שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 7,000 אנשי רפואה בעולם מתו מהידבקות בנגיף
קורונה בבתי החולים
העלייה בתחלואה בגל הקורונה השני הביא עמו להכפלת מספר אנשי הצוותים הרפואיים בבתי החולים בעולם שמתו כתוצאה מהידבקות בנגיף • המספרים שמאחורי הנגיף
מובילה בשיעור התמותה של צוותי רפואה מנגיף הקורונה. מפת מקסיקו | צילום: Bushko Oleksandr, שאטרסטוק

דו"ח חדש של ארגון זכויות האדם הבינלאומי 'אמנסטי' מציג נתונים ממחקר מקיף ובינלאומי שביצע הארגון, מהם עולה כי הצוותים הרפואיים בבתי החולים חשופים יותר מכל להידבקות בנגיף הקורונה.

לפי הדו"ח, המדינה עם מספר הקורבנות הגדול ביותר בקרב צוותי רפואה בבתי החולים היא מקסיקו, עם 1,320 רופאים ואנשי צוות שנדבקו ומצאו את מותם כתוצאה מכך. אחריה ברשימה מדורגת ארה"ב עם 1,077 מתים ולאחר מכן ברזיל – שם מתו מהקורונה 634 צוותי רפואה בבתי החולים. בהמשך הרשימה מופיעות הודו (573) ודרום אפריקה (240).

ראש המחלקה המשפטית בארגון, סטיבן קוקברן, סבור כי "לכל עובד בצוות רפואי הזכות להרגיש בטוח בעבודתו. זוהי שערורייה שרבים מאותם עובדים שילמו כך את המחיר הגבוה ביותר", אמר קוקברן.

מאז פרסום הדו"ח קרא הארגון לממשלות העולם לנקוט בצעדים דחופים על מנת להגן על חיי הצוותים הרפואיים שלה. "עליהן להגדיל את אספקת ציוד המגן האישי, להיות קשובות לדרישותיהם, לתת להם מענה הולם לסביבת עבודה בטוחה ותנאי העסקה מתאימים, ולכבד את זכויותיהם להתאגד ולהתארגן מקצועית", נכתב בהודעה מטעם 'אמנסטי'.

לדברי קוקברן, "לכל אורך תקופת המגיפה ממשלות העולם התהדרו בגבורתם של עובדי ועובדות הרפואה, אבל השבחים הללו נשמעים חלולים כשכל כך הרבה מהעובדים הללו מתים בשל היעדר הגנה בסיסית".

בארגון זכויות האדם הבינלאומי מייחסים רצינות תהומית לנתוני הדו"ח הנוכחיים, שכן הדו"ח האחרון שפורסם לפני כן, בחודש יולי, הציג 3,000 מתים מקרב אנשי הצוותים הרפואיים כתוצאה מקורונה. מה שאומר שהגל השני הביא עמו עלייה משמעותית בתחלואה בקרב אנשי הרפואה במדינות מסוימות.

ב'אמנסטי' מאשימים כי מדינות רבות מדווחות על נתונים שגויים באשר למספר הנדבקים בהן, תוך הסתרת נתונים. לפי הארגון, המספרים האמיתיים שמאחורי התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה עלולים להיות גבוהים בהרבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים