שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 9,000 פלסטינים נוספים יוכלו לעבוד בישראל
החל מהשבוע
מדובר בצעד ראשון לקראת מימוש הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים בישראל (תוספת של 15 אלף רישיונות תעסוקה) אשר צפוייה להתממש במלואה בעת הקרובה
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

החל מהשבוע, מכסת העובדים הפלסטינים מיהודה ושומרון, המועסקים בישראל בענף הבניין, תורחב ב-9,000 רישיונות תעסוקה נוספים. זאת כחלק ממימוש החלטת הממשלה להגדיל את מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבניין ב-15 אלף.

במסגרת ההחלטה, במהלך השבוע תפתח המכסה, והמעסיקים המורשים בישראל בעלי היתר העסקה, יוכלו להגיש בקשות לקבלת רישיונות תעסוקה עבור עובדים נוספים.

מדובר בצעד ראשון לקראת מימוש הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים בישראל (תוספת של 15 אלף רישיונות תעסוקה) אשר צפוייה להתממש במלואה בעת הקרובה, על פי החלטת הדרג המדיני. זאת בתום עבודת מטה שהובילו היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבינוי והשיכון, וכן משרד הביטחון, האוצר ושיתוף פעולה אזורי.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ הגיבו לאישור פעימה ראשונה של הגדלת מכסת העובדים הפלסטיניים בענף הבנייה: "התאחדות הקבלנים בוני הארץ מעריכה כי מימוש ההחלטה על הגדלת מכסות העובדים הפלסטיניים והזרים יאפשר להרחיב דרמטית את היקף הבנייה כבר בשנה הקרובה, כפי שהעריכה ההתאחדות בדיונים עם הממשלה".

"המכסות שאושרו הן המינימום שנדרש כדי להגיע להיקף הבנייה אותו קבעה הממשלה של לפחות 70,000 דירות חדשות בכל שנה. נזכיר שבחודש אוגוסט אושרה בממשלה תוספת של 15,500 עובדים פלסטיניים ושל 13,500 עובדים זרים לענף, כך שמספר העובדים הכולל של הלא ישראלים בענף הגיע ל-110,000".

"המשק נמצא כרגע במחסור גדול של עובדי כפיים בענף. השלמת המכסות האלו תאפשר לקלוט 60,000 עובדים ישראלים חדשים לפחות. המפתח לעבודה בענף הוא שני עובדים ישראלים הנדרשים להשלים את העבודה של כל עובד כפיים לא ישראלי בתחומים כמו חשמל, אינסטלציה, גבס, התקנות ועוד".

כזכור, בהמשך לשיחה שקיים שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובתום עבודת מטה שנעשתה במתפ״ש בשיתוף עם משרדי השיכון, האוצר, הביטחון ושת״פ אזורי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, שוחח עם בכירים ברשות הפלסטינית.

האלוף עליאן עדכן כי בכוונת מדינת ישראל להגדיל ב-15 אלף את מכסת העובדים הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון בסקטור הבניין בישראל. החלטת הממשלה בנושא צפויה לעבור בשבוע הבא בתיאום בין כלל המשרדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים